blank

INFO: Călătoriile cu avionul în vremea pandemiei de COVID-19 (reguli și restricții)

0 31.437

Pandemia de COVID-19 a dus la un dezastru economic la nivel global. Poate nu simțim (încă) criza economică, dar milioane de oameni au rămas fără un loc de muncă după ce mai multe industrii au stopat activitatea. Printre cele mai afectate sunt aviația și turismul cu toate ramurile tangențiale și conexe. Dar au fost afectate și industriile grele, constructoare de mașini, petroliere și multe altele.

Măsurile draconice luate în speranța de a încetini răspândirea noului coronavirus au dus la izolarea la domiciliu a peste 4.5 miliarde de oameni la nivel global. Au dus la închiderea granițelor și la suspendarea a milioane de zboruri. Mii de avioane au fost blocate la sol din lipsă de activitate.

Dar nu se poate sta așa la infinit. Oamenii au nevoie de bani, au nevoie de a se mișca, de a merge la muncă și chiar de a călători. În Europa, multe țări dau semne de relaxare a restricțiilor, dar cu aplicarea unor măsuri de distanțare socială. Și inclusiv în aviație, turism și horeca se discută de reluarea activităților, dar limitat.

Reguli și restricții în avioane

Acum vorbind strict de aviație, multe companii vor să-și reia activitatea. Oamenii vor să călătorească la familii, în interes de serviciu, pentru a dezvolta noi business-uri. Poate industria turismului nu se va relansa odată cu primele zboruri, dar aviația are un rol foarte important în dezvoltarea economiei.

Printre măsurile speciale de distanțare socială și verificare de COVID-19, care sunt în discuție (alte companii deja le aplică), regăsim: luarea temperaturii cu ajutorul termoscanerelor pe fluxurile de plecări și sosiri în aeroporturi și cu termometrul la urcare în avion, pasagerii vor trebui să poarte măști și mănuși; pasagerii sunt obligați să păstreze distanțarea socială față de semeni la birourile de check-in și îmbarcare; lăsarea unui loc liber între pasageri în avion, în special al locului din mijloc.

Ultima măsură este aspru criticată de mai mulți șefi de companii aeriene, cel mai vocal fiind Michael O’Leary, CEO RYANAIR. Asta ar duce la scăderea gradului de încărcare al avionului cu cel puțin o treime. Iar ca efect, biletele de avion se vor scumpi. Ori în vremea pandemiei, când economia este la pământ, scumpirea prețurilor la biletele de avion ar duce la scăderea cererii și la colapsarea companiilor aeriene.

Măsuri luate de companiile aeriene

Companiile aeriene promit igienizarea avioanelor după fiecare zbor, înlocuirea filtrelor de aer mai des și dotarea echipajelor cu mănuși, măști și combinezoane de protecție. Evident, la bord se vor afla produse pentru igienă – săpun antibacterian și servețele umede antibacteriene.

Emirates a luat decizia de a testa pasagerii pentru COVID-19 înainte de îmbarcare. Qatar Airways se arăta interesată să înceapă testarea pasagerilor. Probabil vor mai fi și alte companii aeriene.

Am observat că mai există o regulă propusă de unele companii aeriene: pasagerii nu ar mai avea voie cu bagaje de mână în avion, cu excepția poșetelor, a genților de laptop / echipamente foto-video, a genților pentru bebeluși. Asta ne pune pe gânduri. Poate ne explică cineva ”de ce această regulă?”.

Scaune cu protecție în avioane

Există și o propunere sosită de la Aviointeriors, o companie din Italia specializată în proiectarea scaunelor de avion. Aceasta vine cu 2 soluții. Una ar fi aranjarea alternativă a scaunelor față / spate. Asta mi se pare amuzantă. Adică înțeleg că pasagerul din mijloc zboară cu spatele și va fi izolat de pasagerii aflați în rând cu el, dar îi va fi foarte ușor să contamineze pe cei aflați pe rândul fața sa.

asezarea scaunelor alternativ fata/spate

Alta idee ar fi montarea unor protecții dintr-un material inofensiv și transparent la fiecare scaun. Pasagerii nu vor avea mai mult spațiu, dar în teorie ar fi mai bine izolați între ei.

Personal, nu cred că aceste propuneri vor avea succes, chiar daca poate unele companii aeriene ar dori să le implementeze în speranța că doar așa vor vinde toate locurile din avion.

O scurtă concluzie

Analizând toate aceste reguli, îmi este greu să-mi dau seama dacă pasagerii vor fi cu adevărat protejați sau doar se mimează protejarea lor. Nu există studii care să arate efectul acestor reguli de distanțare socială aplicate în avioane. Pe stradă sau în magazine înțeleg aplicabilitatea lor și chiar e ok, dar în avion unde totul e îngust, loc limitat? Evităm să ne infectăm când suntem pe scaune, dar ne ridicăm și ne înghesuim la debarcare. Păstrăm distanța în aeroport, dar în avion ne frecăm unii de alții pe acel culoar îngust.

Cred că singura soluție cu adevărat practică și utilă este purtarea măștii și a mănușilor, plus folosirea unui gel dezinfectant / o soluție dezinfectantă. Și evident, dezinfectarea frecventă a avioanelor.

Voi veți călători cu avionul? Ce reguli credeți că ar fi utile în viitoarele călătorii?

P.S. ATENȚIE! Regulile menționate mai sus sunt în dezbatere sau aplicate de câteva companii aeriene. Momentan nu e o generalizare la nivel european sau global. Dacă aveți zboruri în viitorul apropiat, consultați regulile de călătorie aplicate de companiile aeriene la care aveți biletele de avion.

P.P.S. ATENȚIE! Aici am vorbit doar despre zbor. Însă noi vă recomandăm să vă interesați și de regulile de călătorie spre destinațiile dorite. Vor fi țări unde restricțiile impuse vor duce la carantinare instituționalizată sau izolare la domiciliu. Alte țări vor dori certificat de sănătate. Puteți verifica restricțiile cât și documentele necesare călătoriei, la adresa: iatatravelcentre.com. Pentru călătorii în Europa, consultați și site-ul MAE.

Leave A Reply

Your email address will not be published.