blank

Michael O’Leary, CEO RYANAIR, critică măsurile propuse pentru distanțarea socială în avion

0 2.896

Trăim vremuri unice pentru epoca modernă. COVID-19 a reușit să pună la grea încercarea toată specia umană. În doar 4 luni au fost raportați aproximativ 3 milioane de persoane invectate cu noul coronavirus, dintre care aproximativ 200 000 au decedat.

Guvernele lumii au luat măsuri fără precedent. Au închis granițele, au suspendat zborurile, au blocat călătoriile, au impus restricții de mișcare cetățenilor. Și toate acestea în speranța de a limita răspândirea virusului.

Printre industriile afecte avem aviația și turismul. Milioane de zboruri anulate, rute suspendate și peste 17 000 de avioane reținute la sol. Companiile aeriene se zbat să supraviețuiască în aceste vremuri grele.

Michael O’Leary critică măsurile de distanțare socială în avion

Sunt speranțe ca din mai 2020 să se reia unele zboruri, cel puțin în Europa și inclusiv din România (TAROM, Wizz Air, Blue Air, RYANAIR). Însă OMS și UE recomandă aplicarea unor reguli de distanțare socială în aeroport și în avion. Iar una dintre aceste măsuri ar fi menținerea locului liber din mijloc. Avioanele Airbus A320 și Boeing 737 au configurație 3-3, ceea ce înseamnă că pentru distanțare socială ar trebui să se reducă numărul pasagerilor de la bord cu o treime.

În aceste circumstanțe, mai mulți directori de companii aeriene critică această măsură. Iar cel mai radical este Michael O’Leary, CEO RYANAIR. Acesta a declarat că refuză implementarea acestei reguli.

Într-in interviu acordat publicației Financial Times, la începutul acestei luni, Michael O’Leary a fost ferm pe această problemă, spunând: „fie guvernul irlandez plătește scaunul de mijloc, fie nu vom zbura”.

„Nu putem câștiga bani pe factori de încărcare de 66%. Scaunul din mijloc nu influențeză nicio distanțare socială, așa că este o idee idioată care nu realizează nimic. ” a mai declarat CEO RYANAIR.

Michael O’Leary a avertizat, de asemenea, că adoptarea de măsuri de distanțare socială la bordul aeronavelor ar duce la scumpirea biletelor de avion. El a spus că, prin reducerea capacității de transport, companiile aeriene vor lupta să ofere în continuare tarife ieftine, mai ales în perioada post-COVID-19, dar va fi imposibil să facă profit.

RYANAIR este a 5-a companie aeriană din lume după numărul pasagerilor transportați într-un an. Iar în prezent operează 1% (20 de zboruri) din numărul total de zboruri zilnice, aproximativ 2500.

Și încheiem acest articol cu o întrebare: Credeți că locul liber din mijloc ajută la distanțarea socială în avion?

Leave A Reply

Your email address will not be published.