blank

Peste 17000 de avioane sunt reținute la sol în vremuri de COVID-19

3 2.097

Update 26 aprilie 2020: Numărul avioanelor reținute la sol a ajuns la 17000. Vorbim aici de avioane widebody, cu un singur culoar si regionale. Preconizăm că acesta a fost numărul maxim de avioane scoase temporar din serviciul operațional.

Update 7 aprilie 2020: Numărul avioanelor reținute la sol a ajuns la 15200. Aproximativ 60% din flota globală este conservată pe diferite aeroporturi din toată lumea. Conform Cirium, toate aceste avioane nu au mai operat zboruri în ultimele 7 zile.

Update 1 aprilie 2020: Conform Cirium, numărul avioanelor reținute la sol a urcat la 12600, echivalentul a 48% din flota globală.

Update 27 martie 2020: Conform aceleași surse, Cirium, peste 8500 de avioane sunt parcate la sol. În același timp, aproximativ 17750 de avioane sunt în continuare operaționale (cel puțin 1 zbor pe săptămână).

Cele mai multe avioane sunt parcate în Europa: 2800 de aeronave pe 210 aeroporturi. În Asia – Pacific sunt aproximativ 2000 de avioane parcate în 150 de aeroporturi. Iar în America de Nord sunt aproximativ 1600 de avioane parcate în 130 de aeroporturi. Și Orientul Mijlociu găzduiește 700 de aeronave în 30 de locuri.

Știrea inițială: Cirium, A Smarter Way to Travel, analizează industria aeronautică și monitorizează ce se întâmplă în aceste vremuri de COVID-19. Așa cum am scris în multe alte articole, pandemia cu noul coronavirus și-a pus amprenta pe întreaga planetă.

Industria aeriana se confruntă în prezent cu una dintre cele mai dificile perioade a ultimilor ani. Sute de companii aeriene au anunțat suspendarea zborurilor, iar aeronavele sunt reținute la sol.

Aproximativ 17000 de avioane sunt reținute la sol

blank

Conform Cirium, aproximativ 7000 de avioane pentru pasageri sunt reținute la sol și parcate pe diferite aeroporturi din toată lumea. În doar 24 de ore (24-25 martie), au fost reținute la sol peste 800 de aeronave. Dintre acestea, 300 de avioane sunt din familia Airbus A320, iar 200 sunt fin familia Boeing 737. La care sunt adăugate multe alte aeronave wide-body din familiile A330, A340, A350, A380 și Boeing 787.

Într-o comparație simplă, făcută între 25 martie 2020 și 25 martie 2019, vedem o scădere cu aproximativ 70% a numărului de aeronave active și o reducere cu aproximativ 80% a numpărului zborurilor operate.

Vă reamintim că în Europa, marile companii aeriene au anulat majoritatea zborurilor sau au suspendat integral operațiunile. Mii de aeronave sunt parcate la sol la Viena, Londra, Paris, Frankfurt, Munchen, Madrid, Barcelona, Roma, inclusiv în România.

Aproximativ 7000 de avioane sunt reținute la sol

Mai jos aveți o scurtă listă cu operatorii aerieni cu zborurile suspendate, care afectează și zborurile din / spre România:

Blue Air suspendă zborurile până la ridicarea stării de urgență din România.
Air Serbia suspenda toate zborurile, din 19 martie 2020
Turkish Airlines suspenda toate zborurile internationale
FlyDubai suspendă toate zborurile începând cu 26 martie 2020
Wizz Air suspendă toate zborurile de la Timișoara, Sibiu și Craiova
Aegean Airlines suspendă toate zborurile internaționale, din 26 martie 2020
Austrian Airlines va suspenda zborurile până pe 3 mai (video)
TAROM suspenda toate zborurile interne in România
RYANAIR suspendă toate zborurile începând cu 24 martie
Wizz Air suspendă zborurile România – Spania
Brussels Airlines suspenda zborurile în perioada 21 martie – 15 mai
Air Moldova suspenda toate zborurile, din 17 martie
EL AL suspendă peste 90% din zboruri
airBaltic suspenda toate zborurile începând cu 17 martie 2020
LOT Polish Airlines suspendă toate zborurile internaționale
Lufthansa Group anuleaza 23 000 de zboruri în aprilie
SWISS va reduce la minim operatiunile aeriene, din 23 martie 2020
KLM va intra in sezonul de vara 2020 cu 10% din zborurile programate in mod normal

Leave A Reply

Your email address will not be published.