IATA avertizează! Peste 2 milioane de zboruri au fost anulate. Rambursarea biletelor de avion în criza COVID-19.

3 3.232

De mai bine de 3 luni ne confruntăm cu un fenomen unic în epoca modernă. Pandemia de coronavirus a dus la blocarea Pământului. Suntem cu gândurile și inimile la cei ce luptă în prima linie pentru a stopa răspândirea noului COVID-19.

Guvernele multor țări au luat măsuri drastice pentru a combate pandemia cu noul coronavirus. Au blocat călătoriile, au închis granițe, au aplicat măsuri urgente de distanțare socială. Lumea se confruntă cu o recesiune acută pe măsură ce activitatea economică încetinește.

Primele industrii afectate au fost turismul, aviația și horeca, plus ramurile conexe. Acest lucru se poate vedea cel mai bine prin reținerea la sol a peste 15200 de avioane și prin anularea a peste 2 milioane de zboruri. Zeci de milioane de pasageri și-au întrerupt călătoriile.

Peste 2 milioane de zboruri au fost anulate.

O industrie, care transporta anual peste 4.5 miliarde de pasageri și peste 60 milioane tone marfă, a fost oprită. Peste 25 de milioane de locuri de muncă sunt în pericol. Numai aviația comercială are 2.7 milioane de angajați, restul fiind în industria turismului și în ramurile conexe.

Aceste industrii funcționeză pe rulaj financiar, nu pe depozite. Banii circulă de la o industrie la alta și în toate structurile. În prezent, există foarte puțini bani cash în industrie. Companiile aeriene fac tot posibilul să găsească soluții pentru clienții lor. Dar în această situație fără precedent, misiunea companiilor aeriene nu este ușoară. Și implicit nici a agențiilor de turism.

Companiile aeriene fac tot posibilul pentru a rămâne pe piață. Se depun eforturi financiare mare pentru a menține locurile de muncă și pentru a fi pregătite pentru redresare rapidă. Cu alte cuvinte, companiile aeriene și agențiile de turism se luptă să nu intre în faliment.

Rambursarea biletelor de avion în criza COVID-19.

IATA avertizează că, în acest moment, este imposibil de a fi returnate 35 de miliarde de dolari către pasageri pentru zborurile anulate. Companiile aeriene se confruntă cu o epuizare iminentă a numerarului, această resursă atât de importantă pentru a menține angajații și pentru a fi pregătite de reluarea activităților post-coronavirus.

Pasagerii au dreptul să-și ceară banii. Au plătit pentru un serviciu care nu poate fi livrat. Și în circumstanțe normale, rambursarea nu ar fi fost o problemă. Dar acestea nu sunt circumstanțe normale. Dacă operatorii aerieni restituie imediat 35 de miliarde de dolari, multe companii aeriene vor intra în faliment. Pe termen mediu și lung, acest lucru ar fi o catastrofă economică la nivel global.

Oficialii IATA cer ca pasagerii să aibă ”răbdare”. Companiile aeriene și agențiile de turism au nevoie de timp. Au nevoie de sprijin guvernamental, au nevoie de împrumuturi în condiții avantajoase. Au nevoie de lichidități.

Astfel, recomandarea către pasageri este de a NU solicita restituirea banilor, NU ACUM. Ci reprogramarea călătoriilor. Sau se pot solicita vouchere valorice pentru viitoarele călătorii. Astfel va fi acordată acea gură de aer necesară turismului și aviației.

Știu că acest lucru este departe de ideal. Dar alternativa este și mai tristă. Fără această flexibilitate și răbdare din partea clienților, companiile aeriene se vor prăbuși, iar milioane de locuri de muncă vor dispărea. Acceptarea unui voucher sau a unei rambursări întârziate va ajuta companiile aeriene și agentiile de turism sa supravietuiasca in vreme de criză si sa fie pregatite de reluarea activitatilor post-coronavirus.

Leave A Reply

Your email address will not be published.