Problema reală a companiilor aeriene în vreme de COVID-19: comunicarea.
Pandemia cu noul coronavirus a afectat industrii, a afectat miliarde de oameni și peste 150 de teritorii și țări. A paralizat o planetă întreagă. Sau mai bine spus, autoritățile au aplicat niște măsuri drastice în speranța că vor putea încetini și chiar stopa răspândirea virusului, măsuri care au dus la paralizarea economiei globale.
Printre cele mai afectate industrii afectate de măsurile impuse de autorități avem aviația, turismul și horeca. Am scris sute de articole despre rute suspendate, despre concedieri în industria aviației, despre milioane de zboruri anulate și zeci de milioane de pasageri afectați. Toți se întreabă ce se întâmplă cu biletele de avion la zborurile anulate. Se pierd banii?
Și tot noi am căutat răspunsuri și am publicat informații către oameni. Am scris și despre viitoarele rute noi, despre reluarea zborurilor spre România, care au fost anunțate de diferite companii aeriene. Am scris și despre companiile care au falimentat. Am publicat informații și cu regulile aplicate în călătoria cu avionul.
Știm că nu e o perioadă foarte confortabilă pentru mulți dintre noi. Înțelegem greutățile unor companii aeriene și dificultățile prin care trec agențiile de turism și firmele din horeca.
TĂCEREA nu e o soluție
Dar știți ce nu am înțeles în perioada asta? Faptul că mai toate companiile aeriene și în general firmele din diferite domenii, care vizbil au fost afectate de măsurile impuse de autorități, au ales TĂCEREA. Cel puțin în vremea stării de urgență, cu greu am găsit informații comunicate de companiile aeriene spre pasagerii lor. Inclusiv eu am întâmpinat greutăți în a lua legătura cu anumite branduri pentru a rezolva diferite probleme.
În perioadă de criză, cea mai mare greșeală este să bagi capul în nisip și să aștepți să treacă efectul crizei. Oamenii nu se supără când comunici cu ei veștile bune și mai puțin bune, când comunici transparent. Însă atunci când nu comunici, oamenii încep să aibă indoieli, teamă, frică de a pierde banii etc. Mai contează foarte mult și tonul pe care se comunică, modul în care se transmite mesajul.
Totodată, ar trebui să se găsească soluții corecte pentru toți cei afectați. În cazul de față, pasagerii se plâng în proporții foarte mari de faptul că au zboruri anulate și nu au fost anunțați de acest lucru, plus că nu au primit alternativele la zborurile afectate. Unora li se bagă pe gât un voucher, dar cu dificultate li se arată și modul în care pot obține rambursarea.
Mulți pasageri se plâng de faptul că nu sunt băgați în seamnă, că nimeni nu le răspunde la întrebări, că nu există telefoane active. Unii poate vor doar niște informații utile, dar cu greu ajung să le obțină. Înțeleg că există un volum foarte mare de solicitări, dar trebuie să se găsească o soluție pentru ca toți clienții să primească răspunsuri. Chiar dacă frecvent au fost anulate zboruri în urma măsurilor impuse de autorități, oamenii ajung să acuze companiile aeriene tocmai din lipsa comunicării.
Sper ca operatorii aerieni să comunice mai mult cu clienții lor direcți, să le ofere sfaturi și răspunsuri la întrebări. Pasagerii vor siguranța că nu-și vor pierde banii și că, într-un viitor apropiat, vor putea călători spre destinația dorită.