După 23 de ani de activitate, Aeroportul Internaţional Iaşi a trecut pe profit
Atunci când se vrea, se găsesc soluţii şi se poate. Au fost nevoie de 23 de ani ca să se demonstreze că se poate. După 23 de ani de activitate, Aeroportul Internaţional Iaşi a trecut pe profit. Asta înseamnă să ai o administraţie capabilă, cu oameni competenţi şi cu o gândire logică, constructivă. Când orgoliile şi politicul trec în plan secundar, se obţine profit şi succes. Poate ar trebui să ne dea de gândit de ce multe companii de stat sunt pe pierderi şi să se facă ceva pentru a ajunge pe profit. Bani sunt, soluţii sunt, dar oare se doreşte profitabilitatea lor? Vă lăsăm pe voi să răspundeţi!
Pentru prima data în decursul existenţei sale, după 23 de ani de activitate, RA Aeroportul Iaşi, intreprinderea publică ce administrează Aeroportul Internaţional Iaşi, a înregistrat profit contabil. Astfel, la data de 30.09.2015, profitul contabil evidenţiat este de 188.280lei.
Este al doilea mare succes financiar notabil înregistrat de Aeroportul Iaşi, după ce în anul 2014, regia a înregistrat, pentru prima dată, profit operaţional. Suma totală a veniturilor înregistrate la data de 30.09.2015 se ridică la 11.203.435,01 lei, din aceasta valoare, 1.218.636,91 lei reprezentând venituri exclusiv din activităţi non-aeronautice.
Dacă facem o radiografie a celor mai recenţi doi ani din activitatea aeroportului, vom vedea o dezvoltare sustenabilă, care are la bază un plan gândit foarte bine. În vara lui 2014, a fost inaugurată o nouă pistă. În 2015, s-a construit o nouă platformă şi un nou terminal. Toate acestea au adus la rute noi, cum ar fi: IAŞI – ROMA, IAŞI – LONDRA, IAŞI – PARIS, Iaşi – Munchen, Bucureşti – Iaşi cu Blue Air şi lucrurile nu se opresc aici. Finalul de an 2015 aduce o rută mult aşteptată – Iaşi-Istanbul cu TAROM, iar 2016 va aduce noi rute cu plecare de la Iaşi, iar aici amintim de destinaţii ca Barcelona, Bruxelles şi Koln. Deci se poate!
„Daca statul este cunoscut, in general, ca un slab administrator al patrimoniului sau, obisnuindu-ne mai degraba sa il consideram un consumator de resurse financiare decat un producator al acestora, iata ca Aeroportul Iasi demonstreaza ca performanta se poate face si in ceea ce priveste latura financiara a afacerii aeroportuare. Am gandit tot timpul ca abordarea activitatilor din cadrul Aeroportului Iasi sa se faca pe principiile corporatiste consacrate, in care orizonturile de analiza si planificare sunt reprezentate in ani si zeci de ani, pentru ca fundamental important este ca dezvoltarea Aeroportului Iasi sa fie cu adevarat durabila si nu asemenea unui foc de paie. Se stie prea bine ca un aeroport este un lucru extrem de scump pentru autoritatea sa tutelara, intrucat trebuie sa se alinieze tuturor exigentelor specifice aeroportuare mondiale, iar sa inregistrezi profit contabil, dupa un stagiu de corecta administrare de doar trei ani, reprezinta dovada clara ca tot ce s-a construit aici nu a fost o risipa, ci un mecanism ce aduce plus valoare. Mai mult, valoarea este adusa comunitatii prin conectivitatea realizata de noile rute, si statului prin profitul contabil.
Astfel, intreaga investitie finantata din fonduri europene, ce a fost finalizata la timp, formata din pista, platforme aeronave si terminal nou, raspunde intru totul principiului consacrat de eficienta a cheltuirii fondurilor publice. Altfel spus, s-au cheltuit sume, pentru ca acestea sa produca in final profit”, a declarat Marius BODEA, presedintele C.A. al Aeroportului International Iasi.
Vă reamintim că pe Aeroportul Internaţional Iaşi operează 4 companii aeriene, spre 14 destinaţii externe directe, în regim de curse regulate, iar către Bucureşti se operează 6 zboruri zilnice de către doua companii aeriene diferite.
Vorbim de o evoluţie importantă a numărului de curse directe din Iaşi, ţinând cont că în anul 2012 exista o singură rută aeriană directă externă, spre Viena.
Menţionăm că în sistemul de rezervări au fost puse deja în vânzare bilete pentru zboruri ce vor deveni operaţionale din martie 2016.
Lista destinaţiilor externe directe:
TAROM: MUNCHEN, ROMA, TEL AVIV, LONDRA, BOLOGNA, TORINO, ISTANBUL (din 9 decembrie 2015)
WIZZ AIR: VENETIA / Treviso, MILANO / Bergamo, LONDRA / Luton
AUSTRIAN AIRLINES: VIENA
BLUE AIR: PARIS / Beauvais, LONDRA, ROMA, *BARCELONA, BRUXELLES, KOLN