Comandatul Denis Yevdokimov, anchetat în urma accidentului aviatic de la Moscova
Să recapitulăm cele întâmplate pe 5 mai 2019. Aeronava Sukhoi Superjet 100 Aeroflot (RA-89098) a aterizat în flăcări la Sheremetyevo, Moscova. În urma acestui accident aviatic, 41 de persoane și-au pierdut viața, iar alte 10 persoane au fost grav rănite. La bord se aflau 78 de persoane.
Avionul decolase spre Murmansk, la 18:03 (ora locală), având planificat să opereze zborul SU1492. La scurt timp după decolare, aeronava Sukhoi Superjet 100 Aeroflot a fost lovită de fulger. În urma acestui incident, piloții au decis să revină la Aeroportul Internațional Sheremetyevo, Moscova. Din cele declarate de piloți, sistemele electrice erau picate din cauza fulgerului.
Incendiul s-a declanșat la aterizare, dar nu din cauza fulgerului. Conform unor imagini, piloții au operat o aterizare dură, ceea ce a dus la cedarea trenului de aterizare. Rezervoarele au fost perforate și astfel incendiul a fost declanșat. Personalul de cabină a făcut toate eforturile să evacueze oamenii din avion, dar incindiul s-a propagat foarte repede, iar 41 de persoane au decedat. Bine, Au fost și pasageri care au îngreunat evacuarea, bunurile personale fiind mult mai importante față de viețile unor oameni.
Dosar penal pentru încălcarea regulilor de siguranță a traficului aerian
În prezent, ancheta este în desfășurare. Aeroflot cooperează cu anchetatorii pentru a stabili cu exactitate cauzele care au dus la producerea accidentului aviatic. Conform unor surse apropiate de anchetă, a fost deschis și un dosar penal în conformitate cu articolul 263, aliniatul 3 din Codului Penal al Rusiei. Acuzațiile sunt pentru încălcarea regulilor de siguranță a traficului aerian și neglijență în pilotarea aeronavei, provocând decesul a mai mult de 2 persoane. Pedeapsa maximă prevăzută de acest articol este de șapte ani de închisoare.
Vizat de ancheta penală este comandatul Denis Yevdokimov. Lipsa de experiență în pilotarea manuală a aeronavei Sukhoi Superjet 100 ar fi jucat un rol important în producerea accidentului aviatic. Fulgerul a produs daune avionului, dar piloții ar fi trebuit să aducă avionul la sol fără probleme. Chiar dacă sistemul electronic era avariat, pilotarea manuală se putea executa fără probleme.
Însă mai e cale lungă până la finalizarea anchetei și până la verdictul final. Avocații comandantului Denis Yevdokimov au cerut expertize suplimentare, care vizează trenul de aterizare și materialele folosite în fabricarea avionului Sukhoi Superjet 100. Vom reveni cu amănunte!
Sursa TASS