blankblank

Air France va lansa operatorul regional şi semi-lowcost HOP!

1 1.579

Criza economică, scumpirea carburanţilor, concurenţa puternică din partea operatorilor low-cost, toate acestea dau mari bătăi de cap transportatorilor full-service de stat. Într-o situaţie asemănătoare se află şi grupul Air France & KLM. Transportatorul francez a anunţat că va face disponibilizări în următorii doi ani şi caută soluţii pentru a ajunge pe plus.

Una dintre soluţii a fost anunţată astăzi. Air France va lansa operatorul regional şi semi-lowcost HOP!, care va integra companiile regionale Brit Air, Regional şi Airlinair. Grupul Air France va fi împărţit între: operatorul Air France (full-service, rute lungi şi foarte lungi), Transavia France (low-cost, chartere, rute medii) şi HOP! (semi-lowcost, rute scurte şi medii). Această acţiune face parte din programul „Transform 2015”, un proiect de redresare care se va desfăşura pe 3 ani.

HOP! îşi va începe activitatea pe 31 martie 2013, data cânt se va trece la programul de vară. Va opera 530 de zboruri zilnice către 136 de destinaţii din Franţa şi Europa. Cursele vor fi onorate cu aeronave mici, cu capacităţi între 50 şi 100 de locuri. Flota va fi formată din 98 de aeronave, iar ca modele probabil vor fi folosite ATR-uri, Airbus A319, Bombardier CRJ900.

Hop__1193

HOP! va opera zboruri interne de pe aeroportul Paris Orly şi zboruri europene de pe terminalul din Paris Charles de Gaulle, în colaborare cu Air France.

Am spus despre HOP! că va fi semi-lowcost, asta însemnând că operatorul va practica preţuri mici, pornind de la 55 EUR pe segment, dar va oferi şi anumite facilităţi pasagerilor. Va practica o politică asemănătoare cu cea întâlnită la Fly Niki şi Germanwings. Este o politică pe care o încurajez şi pentru TAROM. Citiţi articolul meu din revista ANAT – TAROM, Flaps Up!

O divizie low-cost poate economisi foarte mulţi bani. Pe rutele scurte este inutil un serviciu de catering la bord şi chiar de bagaje la cală. Aeronavele mici pot fi exploatate altfel faţă de cele aflate într-o companie full-service, inclusiv politica de revizii tehnice diferă.

Nu m-ar mira să vedem aeronavele HOP! şi pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă, operând zboruri spre diferite destinaţii din Franţa.

Leave A Reply

Your email address will not be published.