blank

Spirit AeroSystems a trimis către Boeing mai multe fuselaje de 737 MAX cu numeroase defecte!

0 157

Boeing se confruntă cu o gravă problemă de imagine și credibilitate după ce aeronavele sale au fost implicate în numeroase accidente și incidente în ultimii ani. Nu este zi în care să nu citim despre probleme Boeing. Cel mai nou subiect de scandal iscat în jurul companiei Boeing ține de fuselajele defecte de 737 MAX recepționate de la Spirit AeroSystems.

Santiago Paredes, care a lucrat pentru Spirit AeroSystems între 2010 și 2022, a declarat pentru BBC și CBS News că va găsi oricând între 50 și 200 de defecte (unele mai grave decât altele) pe fuselajele de 737 MAX trimise către Boeing.

„Am găsit multe elemente de fixare lipsă, multe piese îndoite, uneori chiar piese lipsă”, a spus Paredes în timpul interviului său. Mai mult, Paredes a susținut că s-a simțit sub presiune pentru a fi mai puțin minuțios cu inspecțiile sale și chiar și-a câștigat porecla, „showstopper”. 

Boeing și Spirit AeroSystems nu neagă în totalitate acuzațiile aduse de Paredes

Voiau doar ca produsul să fie expediat. Nu s-au concentrat asupra consecințelor transportului de fuzelaje proaste. Erau concentrați doar pe îndeplinirea cotelor, a programului, a bugetului. Dacă cifrele arătau bine, starea fuzelajelor nu prea conta”, a susținut Paredes. 

Lucrând la Spirit AeroSystems, aproape că mi-a crescut frica de zbor. Știind problemele de la 737, mă simt mai puțin confortabil când zbor pe unul dintre ele”, a spus Paredes pentru NBC. Ba mai mult, Paredes susține că Boeing știa ca Spirit AeroSystems trimite fuselaje cu probleme.

Spirit AeroSystems și Boeing nu au negat cele spuse de Santiago Paredes, dar au încercat să minimizeze problemele raportate.

Într-o declarație, Spirit a declarat pentru BBC că „nu este în totalitate de acord” cu acuzațiile, în timp ce Boeing a spus CBS că are de mult timp o echipă care găsește și remediază defecțiunile fuzelajelor care sosesc de la Spirit. Un purtător de cuvânt al Boeing a declarat că, din martie 2024, inginerii companiei au verificat toate fuzelajele de la fabrica Spirit pe măsură ce ies de pe linia de producție, scrie www.aerotime.aero.    

FAA a criticat dur companiile Boeing și Spirit AeroSystems

De la explozia ușii prizei Alaska Airlines pe 5 ianuarie 2024, Boeing și Spirit au fost ambele criticate de Administrația Federală a Aviației (FAA). 

Ca parte a unui audit al celor două companii în urma accidentului din Alaska, FAA a declarat că a găsit „mai multe cazuri în care companiile nu au respectat cerințele de control al calității producției”.   

Ușa prizei de pe Alaska Airlines 737-9 a fost montată de Spirit, dar ulterior a fost îndepărtată de personalul Boeing în timpul asamblarii pentru lucrări de întreținere ulterioare.  

Leave A Reply

Your email address will not be published.