Mai multe accidente și incidente aviatice sau o mediatizare mai mare?

Mai multe accidente și incidente aviatice sau o mediatizare mai mare?

0 320
Avion intarziat? Zbor anulat? >>Solicita acum despagubiri<< pentru zborul intarziat sau anulat. Poti avea dreptul pana la 600€.

Scriu pe Airlinestravel.ro de 8 ani. Am publicat mii de știri, articole și editoriale despre zboruri, avioane, companii aeriene, aeroporturi, despre oameni din aviație și despre tot ce ține de industria aeronautică. Focusul nostru este pe aviația civilă.

În tot acest timp am scris și despre accidente și incidente din aviație. Trebuie să conștientizăm că nimeni și nimic nu este intangibil. Inevitabil, și avioanele se mai defectează, oamenii fac greșeli, erori la sol sau în zbor. Este adevărat că avionul este cel mai sigur mijloc de transport public, afirmație demonstrată de statistici.

Șansele de a fi implicat într-un accident / incident aviatic sunt foarte mici, dar oricând se poate întâmpla. Nu vrem să speriem pe nimeni, ci vrem să-i încurajam pe oameni să zboare, dar să conștietizeze și riscurile. Să-i facem pe oameni să fie atenți la însoțitori de bord, să respecte regulile de bază în călătoria cu avionul.

Mai multe accidente și incidente aviatice?

Derulând cei 8 ani de activitate, îmi amintes de primul accident aviatic cu victime pe care l-am publicat pe AirlinesTravel. Este vorba de prăbușirea unui Boeing 737-200, în Pakistan. 127 de pasageri și-au pierdut viața. A fost o știre scurtă, dar emoționantă. Apoi au urmat și altele, dar emoțiile au rămas.

Am scris despre avioane implicate în turbulențe severe, despre avioane ieșite în afara pistelor, avioane cuprinse de flăcări. Am publicat informații despre diferite incidente și accidente peterecute la sol sau în timpul zborului. Cele mai frecvente au fost despre urgențe medicale, despre depresurizări, despre incidente de tip birdstrike etc. Dar piloții sunt antrenați pentru astfel de cazuri.

De menționat faptul că nu am scris chiar despre toate incidentele și accidentele înregistrate în aviație. Multe dintre ele au fost minore, fără victime și e firesc să nu putem acoperi chiar toate evenimentele neplăcute din lumea întreagă. Spre exemplu, perioadic apar incidente în care 2 sau mai multe avioane se lovesc la sol, tamponări ușoare. Zilnic au loc evenimente mai puțin plăcute, dar nu fac subiectul unei știri.

De exemplu, anul 2020 nu a debutat prea bine pentru industria aeronautică. Pe 8 ianuarie, un Boeing 737-800 UIA s-a prăbușit în apropiere de Teheran. În urma tragicului eveniment și-au pierdut viața 176 de persoane, 9 membrii ai echipajului și 167 de pasageri. Pe 11 ianuarie, puse în fața unor dovezi clare, autoritățile iraniene admit că avionul a fost doborât accidental de 2 rachete trase de la o bază militară. A fost un accident, care a zguduit întreaga industrie. Însă nu este primul accident de acest fel. Pe fondul unor tensiuni politice, au mai fost și alte accidente cu avioane civile doborâte accidental.

A urmat cazul unui McDonnell Douglas MD-83 Caspian Airlines, care a ajuns pe o stradă din Iran. Un Boeing 767-300ER Air Canada a aterizat în siguranță la Madrid, având probleme tehnice. În seara zilei de 5 februarie 2020, Avionul Boeing 737-800 (TC-IZK) Pegasus Airlines a ieșit de pe pistă la Aeroportul Internațional Istanbul – Sabiha Gökçen, iar 3 persoane și-au pierdut viața.

Alte tipuri de incidente petrecute de la începutul anului 2020. Ieri, un 737-800 Pegasus a fost evacuat în regim de urgență la Dusseldorf. În ianuarie, un alt avion 737-800 Pegasus a ieșit de pe pistă, incident fără victime. În februarie, 2 avioane au fost implicate în incidente de tip ”Tailstrike” – coada a atins pista la decolare. Un Boeing 737-500 UTair a ieșit în afara pistei la Usinsk (foto / video). Și lista e mai lungă.

O mediatizare mai mare?

Dacă aruncăm o privire asupra unor statistici emise de aviation-safety.net/, observăm că numărul accidentelor cu victime, înregistrate în aviația civilă, nu este foarte mare. Iar în fiecare an se fac progrese pentru a fi diminuat numărul victimelor.

Raportul ASN 2019: 20 accidente și 283 persoane decedate
Raportul ASN 2018: 15 accidente și 556 persoane decedate
Raportul ASN 2017: 10 accidente și 44 persoane decedate
Raportul ASN 2016: 19 accidente și 325 persoane decedate
Raportul ASN 2015: 16 accidente și 560 persoane decedate

Conform raportului Aviation Safety Network, în 2019 au fost operate aproximativ 39 milioane zboruri civile. Rezultă că s-a înregistrat un accident cu victime la 2 milioane de zboruri operate.

Cât despre incidente, inevitabil sunt și astfel de situații neplăcute. Numărul zborurilor a crescut constant în ultimii ani, la fel și numărul avioanelor comerciale ce activează pe aeroporturile din întreaga lume. Dar statistic vorbind, situația e tot mai optimistă.

Și acum să revin la titlu: ”Mai multe accidente și incidente aviatice sau o mediatizare mai mare?”. În opinia mea, vorbim de o mediatizare mai mare a tuturor accidentelor și incidentelor.

Nu puține au fost cazurile în care presa a făcut ”Șoc și groază” din incidente minore. Iar ”Breaking News” a început să fie folosit la orice știre tamponare / turbulență sau depresurizare. Și de când au apărut telefoanele inteligente cu camere performante (smartphone-urile), evenimentele inedite au fost fotografiate și filmate, apoi materialele multimedia au ajuns pe rețelele sociale. Pe vremuri nu erau aceste unelte digitale, iar oamenii nu știau ce se întâmplă în lume. Informația circula greu chiar și în presa clasică.

Existau numeroase evenimente aeronautice și în anii trecuți, dar mai puțin mediatizate. Acum sunt mai puține, dar mai mediatizate. Concluzia: Zburați cu încredere! Voi ce credeți? Mai multe accidente sau mediatizare mai amplă?

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.