IATA va lansa IATA Travel Pass în luna martie.
Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA) a anunțat că va lansa IATA Travel Pass la sfârșitul lunii martie. Travel Pass este o aplicație digitală de sănătate care va gestiona și verifica fluxul informațiilor necesare călătoriilor.
Singapore Airlines va fi, în această etapă, partenerul IATA pentru lansarea aplicației pilot. Ulterior, aplicația va fi utilizată de companiile aeriene ce fac parte din International Airlines Group (IAG), dar și de alte 20 de companii aeriene precum Qatar Airways, Emirates, Etihad Airways, Copa Airlines sau RwandAir.
IATA solicită testarea sistematică de COVID-19 a tuturor călătorilor internaționali.
IATA Travel Pass va gestiona și verifica fluxului informațiilor necesare ce trebuie să ajungă către toate părțile implicate:
- Guverne – pentru a verifica autenticitatea testelor și identitatea celor care prezintă certificatele de testare.
- Companii aeriene – pentru a oferi informații exacte pasagerilor lor cu privire la cerințele de testare și de a verifica dacă un pasager îndeplinește cerințele pentru călătorie.
- Laboratoare – pentru a elibera certificate digitale pasagerilor
- Pasageri – pentru a oferi informații exacte despre cerințele de testare, unde pot fi testați sau vaccinați, dar și pentru a transmite informațiile obținute companiilor aeriene și autorităților de frontieră.
IATA Travel Pass încorporează patru surse și module interoperabile care pot fi combinate pentru o soluție.
- Registrul global al cerințelor de sănătate – permite pasagerilor să găsească informații exacte despre călătorie, testare și cerințele de vaccinare.
- Registrul global al centrelor de testare/vaccinare – permite pasagerilor să identifice centre și laboratoare de testare care îndeplinesc standardele pentru cerințele de testare și vaccinare ale destinației lor.
- Aplicația de laborator – permite laboratoarelor autorizate și centrelor de testare să împartă în siguranță certificatele de testare și vaccinare cu pasagerii.
- Aplicația de călătorie fără contact – permite pasagerilor să:
- creeze un „pașaport digital”
- să primească certificate de testare și vaccinare și să verifice dacă acestea sunt suficiente pentru itinerariul lor
- să împartă certificatele de testare sau vaccinare cu companiile aeriene și autoritățile.
- să gestioneze documentația digital și fără probleme pe tot parcursul călătoriei