ANPC acuză Blue Air că se pregătește să iasă din piață și trage de timp să nu returneze banii consumatorilor!
Conflictul dintre ANPC și Blue Air este departe de final. După ce ANPC a anunțat că a amendat companie Blue Air cu 2 milioane de EURO, transportatorul low-cost românesc a acuzat ANPC de abuz în serviciu și a făcut chiar un denunț de cerere de mită (deocamdată fără dovezi). La rândul ei, Autoritatea Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, prin vocea domnului Horia Constantinescu, acuză compania că se pregătește să iasă din piață și trage de timp să nu returneze banii consumatorilor!
Dacă mai erau ceva speranțe ca pasagerii afectați să-și primească banii pe zborurile anulate, iată că acest conflict duce la pierderea speranței.
În ultimii 2 ani, Blue Air a anulat zboruri din cauza pandemiei sau din cauza numărului mic de pasageri. Nu ar fi fost asta o problemă atâta timp cât compania respecta drepturile pasagerilor aerieni și rambursa la cerere banii pe biletele anulate. Doar că Blue Air a încercat să țină numerarul și să soluționeze problemele pasagerilor prin alte metode: reprogramare zboruri sau rambursare sub formă de credit în wallet. Având la dispoziție doar cele 2 alternative, cu sau fără voia lor, pasagerii au acceptat și au încercat să consume creditul din wallet pe alte zboruri. De fapt asta a și anchetat ANPC, faptul că Blue Air nu a respectat drepturile pasagerilor.
Însă și ANPC a făcut greșeli în ancheta asupra companiei și această comunicare cu antepronunțare poate intra la vicii de procedură. „Antepronunțarea” înseamnă că cel care urmează să ia o decizie judiciară o anunță mai înainte de a se finaliza procedura care trebuie să premeargă acelei hotărâri. Ori din cauza asta Blue Air contestă acum amenda și toate măsurile complementare.
Circul nu se oprește aici. Este important ca rezultatul final să fie în favoarea pasagerilor păgubiți. Sperăm să fie așa.