Zborul QF7879 operat de Qantas, pe ruta New York – Sydney, prezentat în cifre

0 1.637

Pe 18 octombrie 2019, zborul QF7879 a decolat de la New York cu destinația Sydney. A fost un zbor istoric între cele 2 destinații, pentru prima dată fiind operat direct, fără escală. Distanța de 16200 de kilometri a fost acoperită în 19 ore și 16 minute de un Boeing 787-9 Dreamliner Qantas. Avionul a aterizat la Sydney pe 20 octombrie, la 7:43.

În ultimii 3 ani, ți-a întârziat avionul mai mult de 3 ore sau ți-a fost anulat zborul? Solicita ACUM despăgubirile legale de până la 600€!

Zborul QF7879 face parte dintr-o serie de 3 zboruri de test pentru proiectul Qantas Sunrise. Principalul transportator aerian din Australia dorește să lanseze zboruri foarte lungi, din Australia spre Europa și America de Nord, zboruri fără escală.

Zborul QF7879 operat de Qantas în cifre

Dar hai să vedem cum s-a văzut zborul QF7879 operat de Qantas, pe ruta New York – Sydney

zborul-qf7879-new-york-sydney-qantas-cifre-1
  • Avion Boeing 787-9 Dreamliner (VH-ZNI), botezat “Kookaburra”;
  • Ruta New York – Sydney – 16200 de kilometri;
  • Durata zborului direct a fost de 19 ore și 16 minute (În mod normal, ruta aceasta este operată în 22 de ore și 20 de minute cu escală la Los Angeles);
  • Pe durata zborului, prin rotație, 4 piloți au fost la manșa avionului. Plus încă 2 piloți suplimentari, care au zburat cu noul avion de la Seattle la New York. Experiența totală a piloților însumează peste 67 000 de ore de zbor.
  • Aeronava a decolat cu 101 000 kilograme kerosen, cantitatea maximă pe care o poate transporta un 787-9 Dreamliner. După calculele specialiștilor, la destinația mai trebuie să fie în rezervoare aproximativ 6000 de kilograme, echivalentul a 90 de minute de zbor.
  • Aeronava Boeing 787-9 Dreamliner (VH-ZNI) a avut 233 000 de kilograme la decolare, în condițiile în care sarcina maximă admisă este de 254 000 de kilograme. Aproximativ jumătate din greutate a reprezentat combustibilul, aceeași cantitate pe care o folosește un 787-9 Dreamliner pe ruta Perth – Londra.
  • Zborul a fost operat la o viteză medie de 930 de km/h.
  • În prima parte a zborului, altitudinea de croazieră a fost de 36000ft (aproximativ 10900 de metri). Iar pe măsură ce aeronava devenea mai ușoară, altitudinea de croazieră a urcat până la 40 000ft (aproximativ 12200 de metri).
  • La bord au fost 49 de persoane, inclusiv CEO Qantas Group, Alan Joyce. Doar în aceste condiții s-a putut opera zborul cu acest model de avion.
new-york-sydney-zbor-qantas-misiune-indeplinita-1
QF7879-Filed-Flight-Path

A fost un moment istoric pentru întreaga industrie aeronautică. În urma acestor zboruri de test, Qantas va lua decizia dacă va continua proiectul Sunrise și va lansa zborurile mult dorite, sau va renunța. Oricum, pentru Qantas Sunrise, Alan Joyce a solicitat producătorilor de avioane să facă modele dedicate pentru zboruri foarte lungi. Sunt luate în calcul modelele A350-1000ULR sau noua generație de avioane 777X.

Booking.com

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Chinese (Traditional)EnglishFrenchGermanItalianPortugueseRomanianRussianSpanishTurkish