RYANAIR și WIZZ Air contestă ajutoarele guvernamentale oferite companiilor aeriene deficitare

0 378

Avion intarziat? Zbor anulat? >>Solicita acum despagubiri<< pentru zborul
intarziat sau anulat! Poti obtine pana la 600€!

Începând cu martie 2020, pandemia de COVID-19 a pus la sol mii de avioane și a afectat puternic aviația și turismul. Putem spune că a prins pe picior greșit zeci de companii aeriene, care se confruntau cu probleme financiare înainte de marea criză generată de noul coronavirus. Inevitabil, unele companii aeriene și-au încetat activitatea în pandemie, altele au solicitat sprijin guvernamental pentru a putea trece peste această criză.

IATA, agențiile de turism și companiile aeriene au făcut presiuni asupra guvernelor lumii pentru a sprijini cele 2 industrii cu ajutoare guvernamentale pentru a depăși această perioadă grea. Inclusiv în România au fost aprobate ajutoare de stat și garanții de stat pentru TAROM și Blue Air. Evident că acestea au fost oferite în baza unor clauze pe care companiile aeriene s-au angajat să le respecte pentru a deveni profitabile și a putea returna ajutorul financiar, acolo unde este cazul,

În toată nebunia aceasta, există două companii aeriene ce au putut supraviețui pe baza rezervelor financiare și aici vorbim de RYANAIR și Wizz Air. La final de martie 2020, Wizz Air avea o impresionantă rezervă de lichidități de 1.5 miliarde de EURO.

Wizz Air contestă ajutoarele de stat oferite companiilor Blue Air și TAROM

Ryanair, cea mai mare companie low-cost din Europa, a deschis procese pentru anularea ajutorelor de stat a 16 companii europene, iar pe 19 mai a înregistrat primele victorii. Tribunalul UE a admis două dintre acțiunile în anulare, cele pentru ajutoarele acordate operatorilor TAP Portugal și KLM. Sunt primele decizii care creează un precedent. Asta după ce Tribunalul UE a respins la începutul acestui an contestațiile formulte de Ryanair împotriva SAS, Finnair și Air France.

Ryanair spune că s-au acordat peste 30 de miliarde de euro sub formă de ajutor de stat companiilor din UE și că acest lucru va denatura piața în următorii zece ani, conform hotărârii Curții UE.

La rândul său operatorul aerian Wizz Air contestă ajutoarele de stat primite de TAROM și Blue Air. WizzAir și-a prezentat obiecția împotriva ajutorului de stat primit de TAROM, în ianuarie, iar în urmă cu o lună, a făcut același lucru în cazul Blue Air.

Cele două companii mai menționează în contestațiile lor că multe companii aeriene zboară pe pierderi de mulți ani, acuzând managementului defectuos. Ajutoarele de stat doar prelungesc agonia acestor companii și ”strică” piața. E o concurență neloială față de companiile care au reușit să facă performanță fără sprijin din partea autorităților.

Rămâne de văzut ce se va întâmpla în aceasta situație, existând deja un precedent de ajutoare anulate în cazul TAP Air Portugal și KLM.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.