Wizz Air în vremea pandemiei de COVID-19. Informații financiare și operaționale!

0 3.595

Wizz Air Holdings Plc („Wizz Air”), cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa Centrală și de Est, a emis azi un comunicat de presă prin intermediul căruia a prezentat situația financiară pe anul fiscal F20, care se încheie la 31 martie 2020. Nu o sa vă redau tot comunicatul pentru că unele informații sunt irelevante, dar vă prezint un rezumat.

Wizz Air a anunțat că traficul aerian din martie a fost în scădere cu 34% față de perioada similară a anului trecut. În prezent, Wizz Air operează la 3% din capacitatea totală.

Wizz Air în vremea pandemiei de COVID-19.

Pierderile pe Q4 din F20 sunt de 70-80 de milioane de EURO. Iar profitul net pe F20 a fost diminuat pe la 270-280 milioane de EURO. La final de martie 2020, Wizz Air avea o impresionantă rezervă de lichidități de 1.5 miliarde de EURO.

De la izbucnirea pandemiei cu noul coronavirus, Wizz Air a lucrat cu diverse guverne pentru a oferi zboruri de repatriere pentru cetățenii lor din Europa, Asia Centrală, Africa de Nord și America de Nord. 2 avioane Wizz Air au zburat în SUA și Canada.

Compania a operat, de asemenea, o serie de zboruri între China și Ungaria pentru a livra consumabile și echipamente medicale, majoritatea comenzilor venind de la guvernul ungar.

În prezent, Wizz Air își ajustează operațiunile în conformitate cu solicitările din piață și oportunitățile existente. Pe termen lung, Wizz Air speră să-și mențină creșterea anuală de 15%. Mai mult, compania confirmă că Wizz Air Abu Dhabi progresează în conformitate cu planul inițial.

Wizz Air colaborează cu furnizorii pentru reducerea ratelor contractate și îmbunătățirea condițiilor de plată. În plus, Wizz Air confirmă că va returna treptat 32 de aeronave vechi până la sfârșitul F23, pe măsură ce contractele de închiriere existente expiră.

Informații financiare și operaționale!

A fost redusă și forța de muncă cu 19%, echivalentul a 1000 de persoane. Din cauza pandemiei de COVID-19, Wizz Air a luat și alte măsuri pentru diminuarea cheltuielilor cu forța de muncă. În F21, salariile piloților, însoțitorilor de bord și ale angajaților de la sol vor fi reduse în medie cu 14%. Remunerația directorului general, a membrilor consiliului de administrație și a comandanților de aeronave va fi redusă cu 22%.

Ținând cont de situația prezentului, Wizz Air nu face pronosticuri pentru F21. E greu să facem estimări pentru anul fiscal 2020 – 2021. În funcție de evoluția pandemiei de COVID-19 și de restricțiile de călătorie, companiile aeriene pot avea un restart mai rapid sau mai lent. Ținând cont că Wizz Air are o mare rezervă de cash, ne așteptăm să treacă mai ușor peste criza pandemiei. Dar oare vor mai fi bilete de avion la 10-20-50 de EURO?

Cu rambursările cum rămâne? Mii de pasageri se plâng de faptul că Wizz Air a continuat să opereze anumite zboruri în timp ce pandemia cu noul coronavirus escalada în respectivele destinații. Inclusiv noi avem o situație delicată.

Pe 3 aprilie trebuia să călătorim la Londra, dar am refuzat pentru că numărul cazurilor de COVID-19 explodase în Marea Britanie. Wizz Air avea zborul activ și probabil l-a și operat. Din păcate nu am putut solicita rambursarea biletelor de avion sau voucherele 120%. Sper ca Wizz Air să țină cont totuși de aceste situații și să rezolve favorabil pentru pasageri.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

EnglishFrenchGermanItalianPortugueseRomanianRussianSpanishTurkish