Problemele de la Aeroportul Henri Coandă – Otopeni
După tragicul eveniment în care Yurika Masuno, de 20 de ani, a fost violată şi ucisă, site-urile şi blogurile de turism au început să tragă un semnal de alarmă cu privire la problemele de la Aeroportul Henri Coandă – Otopeni.
Autorităţile au luat deja măsuri speciale de securitate, dar oare sunt suficiente?
Am citit despre aceste probleme pe mai multe site-uri şi bloguri de turism – George – World traveller, Cezar – ImperatorTravel, Anca – Funtur, Alex – Turistu, Liliana – Placerea de a calatori, Anca – 1001 calatorii, Florin – Drum liber, Petrus – Ghid Turistic digital2.0, Carmina – Travel with a smile, Mădălin – Turism market, Roxana – The CityBreak, Narcisa – TravelGirls, Tim, Alina – Wafu, lumeamare.ro şi lista e deschisă.
Aşa că mă alătur lor şi vreau să menţionez câteva probleme pe care le are Aeroportul Henri Coandă.
Problemele de la Aeroportul Henri Coandă
Mulţi au menţionat transportul de la Aeroportul Otopeni la Bucureşti şi invers. Din punctul meu de vedere, problema asta e rezolvată cu sprijinul RATB şi CFR.
Cu privire la autobuze, sunt 2 linii expres 783 şi 780, care merg foarte bine zi şi noapte. Au un program bine stabilit şi care se respectă. Noaptea au programul corelat cu celelalte autobuze care circulă în Bucureşti.
Când s-au mutat toate zborurile de pe Băneasa pe Otopeni, am adus în discuţie ideea unui transport de noapte. Şi n-a durat foarte mult, iar pe 12 aprilie RATB anunţa disponibilitatea autobuzelor, de pe liniile expres 783 şi 780, pe timp de noapte.
Şi de atunci le-am tot încercat. Acum au controlori, oameni care verifică să composteze toată lumea şi nu se urcă oricine. Am renunţat la taxi pentru că mă ajungea aproximativ 70 de lei din faţa blocului până la intrare în clădirea aeroportului.
Aşa că apelez cu încredere la RATB-ul de noapte. Bilete se găsesc la chioşcul amplasat în staţia de la Unirii – Horoscop, de unde pornesc şi celelalte linii RATB de noapte, iar de la OTP se pot cumpăra bilete de la automatul dedicat sau tonetele RATB.
Mijloacele de transport din/spre Aeroportul Otopeni
Este adevărat că trebuie să-ţi iei o marja mai mare de timp. De la Unirii până la Otopeni expresul face cam 45-50 de minute, un timp mediu calculat în funcţie de trafic.
Deci cred că problema nu stă în transportul public. Problemele sunt de altă natură. Aeroportul Otopeni duce lipsă de un birou de informaţii, de indicatoare clare prin care pasagerii să fie direcţionaţi spre mijloacele de transport public, de un birou prin intermediul căruia să se poată chema un taxi, de un personal credibil si aici mă refer la cei care trag de nişte cărucioare şi care te abordează fără un minim de respect.
Pe Aeroportul Otopeni nu găseşti un pliant turistic, un birou al poliţiei. Şi dacă există toate acestea, înseamnă că sunt prost promovate şi semnalizate.
Ştiu cazuri în care personalul de la securitate nu face nimic în cazul celor care pretind că sunt taximetrişti. Eu am păţit acest lucru, am fost abordat insistent de un personaj dubios care îmi oferea taxi ieftin, am raportat la un agent pe care scria „Romprest Security” şi nu s-a făcut nimic.
Vrem mai multă responsabilitate din partea autorităților
Acestea sunt marile probleme ale aeroportului Otopeni. Că bişniţarii sunt lăsaţi cu bună ştiinţă în curtea şi incinta aeroportului.
Autorităţile aeroportuare ar trebui să se preocupe mai mult de ce fac angajaţii în ograda lor, de ce fac agenţii firmei de pază, de siguranţa pasagerului etc.
Am auzit o declaraţie venită pe canal oficial şi în care se spunea că problema securităţii ţine de poliţie. Ok, ţine de poliţie, dar regulile sunt făcute de cei care administrează Aeroportul Otopeni. Aşa că dorim mai multă responsabilitate!
Au ajuns aeroporturile din ţară să fie mai sigure ca cel din Bucureşti şi acesta ar trebui să fie un semnal de alarmă. Dacă voi aveţi şi alte probleme, vă invit să le menţionaţi într-un comentariu. Atenţie! Nu ne referim la aglomeraţia şi modul în care se face check-in-ul British Airport Transfers.
Acest articol face parte dintr-o serie de alte articole scrise de bloggerii de travel la iniţiativa lui Cezar aka ImperatorTravel.ro şi se vrea un semnal de alarmă la adresa autorităţilor aeroportuare.