Etihad Airways renunță la aeronavele Airbus A380.
Etihad Airways se așteaptă ca lista coridoarelor de călătorie dintre țări să crească în această vară, pe măsură ce ritmul vaccinărilor Covid-19 se accelerează. „În timp ce restricțiile actuale impuse de guverne reprezintă o preocupare pentru industrie, vaccinul și testarea rapidă ar putea diminua restricțiile de călătorie și ar putea debloca industria”, a declarat Tony Douglas, Directorul Executiv al Etihad Aviation Group, pentru The National.
‘Procentul de vaccinare continuă să crească în Europa, Asia, Israel și Emiratele Arabe Unite. Astfel, țările vor ridica restricțiile de călătorie dacă pasagerii vor avea vaccinul administrat sau dacă vor prezenta certificate de testare la sosire și la plecare. Ne așteptăm ca anul 2021 să fie un an foarte dificil, ne așteptăm ca 2022 să fie un an de tranziție și ne așteptăm ca în 2023 să revenim încet la numărul de pasageri pre-Covid”, a spus el.
Etihad Airways renunță la aeronavele Airbus A380.
„Am luat decizia strategică de areține la sol toate aeronavele Airbus A380 și sunt sigur că nu vom mai vedea aeronava operând zboruri pentru Etihad.”, a declarat acesta. Acestă decizie va însemna și sfârșitul cabinei ultra-exclusive a Etihad, cunoscută sub numele de „The Residence”, care poate fi găsită doar pe aeronavele Airbus A380.
Etihad Airways, spre deosebire de compania aeriene Emirates, nu a investit în a avea o flotă mare de Airbus A380 și a operat doar 10 aeronave înainte de pandemie. Aeronavele fost utilizate pentru a opera zboruri spre destinații ca Londra (Marea Britanie), New York (SUA), Sydney (Australia), Paris (Franța) și Seoul (Coreea de Sud).
Flota de Airbus A380 a British Airways, care este compusă din 12 aeronave, nu va avea aceiași soartă ca avioanele deținute de Air France, Lufthansa, Qantas sau Qatar Airways. Aceste companii au renunțat la a mai opera zboruri cu A380, în timp ce British Airways a hotărât să mențină aeronavele în flotă. Însă, în prezent, toate avioanele A380 British Airways sunt la sol.
Etihad intenționează să funcționeze ca un transportator de dimensiuni medii, construindu-și operațiunile în jurul avioanelor cu două motoare, mai mici, utilizând aeronave de tip Boeing 787 Dreamliner. La sfârșitul anului 2020, compania aeriană opera 50 de rute comerciale de pasageri și 7 rute de marfă din Abu Dhabi, reprezentând aproximativ 35% din capacitatea sa pre-Covid.