Paris Air Show 2013: Embraer a lansat generaţia de aeronave E-Jet E2
Pe 17 iunie 2013, în cadrul târgului aeronautic Paris Air Show 2013, Embraer a lansat noua generaţie de aeronave din familia E-Jet. Aceasta poartă numele de E-Jet E2 şi cuprinde modelele E175-E2, E190-E2 şi E195-E2. Modelul E190-E2 este aşteptat să intre în serviciul operaţional din 2018, E195-E2 din 2019 şi E175-E2 din 2020.
Modelul E175-E2 a fost prelungit cu un rând de scaune, în comparație cu generația actuală E175, si va putea transporta până la 88 de pasageri. Avionul E190-E2 păstrează aceeași dimensiune ca și actualul E190, iar capacitatea va fi de 106 de locuri. E195-E2, în comparaţie cu actualul E195, a fost lungit cu trei rânduri de scaune și va putea transporta până la 132 de pasageri.
Pe lângă noile dimensiuni, aeronavele Embraer E-Jet E2 vor avea motoare mai economice, vor oferi un confort sporit pasagerilor şi vor fi mai eficiente în operare. Cockpitul noilor aeronave E2 va fi comun cu actuala generatie E-Jet pentru o adaptare rapidă a piloţilor.
Cu mai mult de 1200 de comenzi, Embraer a atins o cotă de piață de 42% pe segmentul său. Până în prezent, peste 950 de aeronave E-Jet au fost livrate la 65 de clienți, din 47 de țări. Al 1000-lea E-Jet va fi asamblat anul acesta, după nouă ani de la lansarea primului avion din familia E-Jet.
Embraer se focusează foarte mult pe aeronave de mici dimensiuni, dedicate zborurilor scurte şi care pot transporta între 70 şi 130 de pasageri. Producătorul brazilian estimează piaţa la 6400 de avioane pe această nişă, în următorii 20 de ani.
Citiţi: Bucureşti – Viena cu Embraer E190 FlyNiki
Într-o piaţă estimată la 35 000 de avioane noi, în următorii 20 de ani, este loc tot mai mult pentru producătorii mici de aeronave. Airbus şi Boeing, giganţii din industria producătoare de aeronave militare şi de pasageri, fac faţă cu greu comenzilor, iar livrările sunt onorate cu întârziere.