Bucureşti – Viena cu FlyNiki
La finalul lunii august am plecat la IFA 2012 Berlin. Nu am avut zbor direct cu Lufthansa pentru că nu ajungeam la timp la conferinţă, aşa că oficialii Toshiba ne-au rezervat bilete Bucureşti – Berlin cu escală la Viena. A fost primul meu zbor cu FlyNiki şi la bordul unui Embraer E-190.
Până să mă sui în avion, mă tot gândeam cum va fi acest zbor, ce va aduce nou în experienţa mea. În ultima vreme auzisem lucruri frumoase despre operatorul aerian low-cost FlyNiki. Am găsit şi persoane mai puţin mulţumite. Aşteptările mele erau la un nivel minim spre mediu. Ştiam că este o companie low-cost, că operează cu aeronave mai mici şi nu mă aşteptam la un serviciu full service la bord. Înainte cu o noapte, chiar îmi puneam întrebări şi legate de bagaj.
A sosit şi ziua plecării la Berlin. Zborul Bucureşti – Viena era programat la 7:20, aşa că eu am ajuns în aeroport cu aproximativ 1.5 ore înainte de ora decolării. Am făcut rapid check-in-ul în aeroport. Nu prea am înţeles de ce nu l-am putut efectua online, încă mai studiez problema. A fost permisă urcarea la bord cu bagaj (am un troller special omologat pentru cabină) plus geantă foto – asta am avut eu. În preţul biletului nu este inclus bagajul de cală. S-a plecat din terminalul nou fără întârziere.
(foto: romanian-spotters.forumer.ro)
Aeronava Embraer E-190 este dedicată zborurilor regionale, scurte şi medii. Poate transporta până la 114 pasageri, într-o singură clasă. Viteza maximă de croazieră este de 890 Km/h şi poate parcurge până la 4000 de km. Embraer E-190 este propulsat de două motoare General Electric CF34. Am ajuns la altitudinea de croazieră destul de rapid, dar parcă am stat prea pe spate pentru gusturile mele. Embraer E-190 poate zbura până la un plafon de 12.500 metri.
Zborul Bucureşti – Viena a durat o oră şi 20 de minute, dar prin decalarea fusului orar am zburat „20 de minute”. Aşa că la 7:40 am aterizat la Viena. Am avut parte şi de câteva viraje mai interesante, am văzut pământul fără să mai văd cerul. Zborul a fost plăcut, vremea frumoasă, fără prea multe turbulenţe. Scaunele sunt cam micuţe şi dure. Pot spune că m-a durut puţin spatele la coborâre.
La bordul aeronavei au fost 3 însoţitoare drăguţe, însă nu au fost costumate în uniformă completă. De obicei sunt două, dar probabil că a 3-a făcea practică. Cât despre uniformă, nu prea am pretenţii atâta timp cât totul e ok la bord. Au oferit condiţii full service, adică au asigurat băuturi răcoritoare, cafele şi chiar vin plus o gustărică. În timp ce majoritatea companiilor low-cost caută să economisească fonduri şi să mai taie din servicii sau să crească preţurile la cele existente contra cost, FlyNiki încă asigură condiţii full service.
FlyNiki operează zboruri zilnice de pe Otopeni. Este o subsidiară a operatorului AirBerlin şi are hub-ul principal pe Aeroportul International din Viena, Schwechat, Austria. Prin aderarea companiei aeriene AirBerlin la Oneworld, FlyNiki a adevarat şi ea ca afiliat.
Zborul a fost peste aşteptările mele. Dacă doriţi să călătoriţi ieftin până la Viena sau spre alte destinaţii din Europa şi Egipt, luaţi în calcul şi ofertele FlyNiki şi AirBerlin.
Interesant review insa poate reusesti ca pe viitor sa realizezi si fotografii din interiorul aeronavei respective, gustaricile, etc eventual chiar fotografie cu insotitorii de bord.
Bogdan, asa ar fi trebuit, doar ca nu prea este permisa fotografierea personalului si vina mea ca nu am fost mai inspirat sa scot aparatul foto la gustarici:).
La zborul de intoarcere am facut poze pe ruta Berlin – Bucuresti cu Lufthansa https://airlinestravel.ro/berlin-bucuresti-cu-lufthansa-prezentare.html
Am zburat si eu in luna mai si chiar a fost unul dintre cele mai placute zboruri chiar daca am avut parte de turbulente la un moment dat la intrarea in Austria. N-a fost vina lor, erau niste nori destul de urati si s-a intamplat ca am stat cu o stewardesa care mi-a zis ca de fapt, pilotul a evitat mai mult decat am crezut noi. Bune si gustaricile, placuta si atmosfera de la bord.
Buna Claudia! Pilotii sunt instruiti si cunosc limitele avionului. Asa ca ei mereu cauta solutia cea mai buna si confortabila. Nu mereu pot evita turbulentele, dar mereu evita zonele atmosferice mai agresive:). Asa ca nu trebuie sa va speriati cand avionul merge la un alt aeroport sa aterizeze sau ocoleste putin … Inseamna ca s-a luat o decizie de siguranta:)
Fly Niki nu este o companie low-cost !
Are bagaj de cala inclus in tariful biletului si ofera catering la board.
Recent au scos o oferta tarife in clasa Z fara bagaj de cala si check-in la aeroport cu taxa…
Mai sunt companii care ofera catering la bord si sunt low-cost. Flyniki este low-cost, acum e trecut semilow-cost pe wikipedia. Cat despre bagaj, la economic nu era inclus in urma cu 2 saptamani. Poate vrea sa avanseze din cauza criteriilor oneworld.
Plus ca low-cost tine si de aeronave, tehnic si nu doar servicii la bord. Pregatesc un articol pe acest subieft
Am aflat si eu cum arata avionul asta cu ocazia acestui post. Mersi Sorine!
Astept cu interes subiectul despre conceptul de „low-cost carrier”.
Cat despre bagajul de cala, asa cum am specificat in post-ul anterior, in general este inclus in tariful biletului 1 bagaj de maxim 20 kg exceptie facand oferta speciala lansata in luna august valabila pentru un anumit nivel tarifar „clasa Z” unde bagajul se de cala se platea separat fie online fie in aeroport iar check-in-ul online era gratuit online si contra cost la aeroport.
Cei care fac ticketing pot confirma informatia ca atat in AMADEUS cat si in WORLDSPAN in momentul rezervarii unui bilet pe stoc AIR BERLIN cu slot-uri de zbor HG bagajul figureaza ca fiind inclus in tariful final,mai nou exceptie fiind clasa Z.
Vlad – – deci la JustFly nu ai bagaj de cala inclus:)! Si da, la AirBerlin este inclus, undeva pe acolo este specificat ca anumiti parteneri FlyNiki au bagajul de cala inclus in pretul biletului:).
Si nu este de 20 ci de 23 Kg bagajul de cala.
Apoi eu nu inteleg. Cum imi dau seama daca am bagaj de cala inclus sau nu? Si daca nu am cum pot sa imi atasez? Contra cost binenteles! Am citit ceva de 48 de ore inainte. ce vor sa spuna cu asta?
Salut, Ovidiu! Fiecare companie aeriana are propria politica de bagaje, in functie de modul de operare. Legat de bagaje, poti afla informatiile cand cumperi biletul. Daca iti cumperi bilet de pe site-ul operatorului, ai acolo mai multe informatii pe care recomand sa le citesti.
Daca nu este inclus, te va pune sa platesti daca vrei bagaj de cala. Va exista o optiune in procesul de rezervare a biletului. Este bine sa faci acest lucru online, sa informezi din timp etc.
De regula fiecare cursa este pregatita din timp. Se stie cam care ar fi greutatea pentru cala, modul in care trebuie incarcat bagajul pentru un centru de greutate corect etc.
Totul pare simplu, in realitate insa totul este verificat si analizat pana la cel mai mic detaliu.