blank

A fost finalizată investigația în cazul incidentului grav din 09 iulie 2019. Un ATR 42-500 TAROM a aterizat cu roțile blocate.

0 3.515

Pe 9 iulie 2019, adică fix în urmă cu 1 an, aeronava ATR 42-500 TAROM (YR-ATF) a aterizat cu roțile blocate. În urma incidentului catalogat GRAV, o echipă de investigatori din cadrul Autorității de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (AIAS) s-a deplasat la locul producerii evenimentului și a demarat investigația.

Din evaluarea inițială a avariilor produse, comisia de investigație din cadrul Autorității de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (AIAS) a constatat faptul că pneurile și jantele trenului principal de aterizare erau distruse. Bine, acest lucru se putea vedea și cu ochiul liber.

AIAS a publicat raportul final al incidentului grav in care a fost implicata aeronava ATR 42-500 YR-ATF TAROM

AIAS a publicat astăzi raportul final și complet cu privire la incidentul grav petrecut în urmă cu 1 an, pe 9 iulie 2020.

20190709_RF_YR-ATF_RO

CONCLUZII: 3.2 Cauzele producerii incidentului

3.2.1 Cauza determinantă
Poziția incorectă a manetei frânei de urgență/parcare
, deplasată din poziția „OFF”, la luarea contactului aeronavei cu pista pe timpul aterizării.
3.2.2 Cauze favorizante
Utilizarea în zbor a manetei frânei de urgență/parcare, pentru scopuri/manevre neconforme;
CRM defectuos/ineficient prin executarea superficială a Check-urilor și Cross check-urilor pentru aterizare;
Neaplicarea în totalitate de către echipaj a cerințelor de operare standard
conform Manualului Operațional
, prin ignorarea în unele momente a conceptului „Sterile Cockpit” sub FL100

Leave A Reply

Your email address will not be published.