blank

Update 12 martie 2014: Malaysia Airlines a confirmat că a pierdut legătura cu un Boeing 777-200ER, de pe zborul MH370

9 3.771

Pe 8 martie 2014, Malaysia Airlines a confirmat că a pierdut legătura cu aeronava Boeing 777-200ER ce opera zborul MH370. Avionul avea la bord 239 de persoane (227 de pasageri, dintre care 2 copii şi 12 membrii ai echipajului) şi opera un zbor între Kuala Lumpur şi Beijing.

Multe întrebări, foarte puţine răspunsuri. Cu toţii ne întrebăm ce a dus la dispariţia bruscă a aeronavei de pe radare. Nu vorbim de un avion uşor, ci de unul dintre cele mai bune aeronave din lume. În 20 de ani de activitate, foarte puţine avioane 777 au fost implicate în incidente, iar primul accident cu victime s-a produs anul trecut, în mare parte din eroare de pilotaj (ancheta este în desfăşurare).

Malaysia Airlines a confirmat că a pierdut legătura cu un Boeing 777-200ER

Se verifică orice pistă posibilă. S-a adus în discuţie un posibil atentat terorist, se ia în calcul o explozie la altitudinea de 35 000 de picioare, poate o deturnare. Indiferent de situaţie, aeronava trebuie să fie undeva, dar ea este de negăsit. Situaţia este şi mai bizară pentru că nu au existat semnale care să arate probleme la bordul zborului MH370. Nu au existat semnale SOS, nu au existat semnale care să arate defecţiuni tehnice.

Update 03:34 – 12.03.2014: Cătălin Popescu, fost pilot comandant pe Boeing 747 la China Airlines, mizează pe ideea unei explozii foarte puternice care a dus la dispariţia aeronavei Boeing 777-200ER, de pe zborul MH370.

Update 02:53 – 12.03.2014: Căutările vor continua în a 5-a zi consecutivă de la dispariţia aeronavei, iar locurile vizate sunt: Marea Andaman, Strâmtoarea Malacca şi Marea Chinei de Sud.

Update 02:39 – 12.03.2014: Poliţia priveşte dispariţia aeronavei Boeing 777-200ER din patru unghiuri: deturnare, sabotaj, probleme psihologice între pasageri şi membrii ai echipajului, probleme personale ale pasagerilor/membrilor echipajului.

Bineînteţels că nu s-a renunţat la ideea unei explozii, a unor defecţiuni tehnice. Fără avion, orice poate fi posibil.

Update 02:26 – 12.03.2014: Situaţia în cazul avionului dispărut ia o întorsătură ciudată. Potrivit unui oficial din armata malaeziană, se pare că avionul ar fi zburat la joasă altitudine şi pe o traiectorie nedeclarată, opusă faţă de cea normală. După 4 zile, un oficial din armata malaeziană declară faptul că avionul a fost pe radarul militar încă aproximativ o oră după ce a fost dat dispărut de radarul civil.

Deja situaţia naşte şi mai multe întrebări fără răspuns.

Update 23:09 – 10.03.2014: Boeing s-a alăturat echipei americane National Transportation Safety Board în calitate de consilier tehnic. Echipa este poziţionată în regiune pentru a oferi asistenţă.

Legat de paşapoartele furate, conform Financial Times, un iranian ar fi cumpărat biletele de avion din staţiunea Thai din Pattaya, folosind paşapoartele furate.

Nava USS Kidd se va alătura navei USS Pinckney şi împreună vor participa la căutările aeronavei Boeing 777-200ER, care a dispărut pe 8 martie 2014. USS Kidd are 2 elicoptere MH-60R Seahawk şi oferă aceleaşi facilităţi ca sorata USS Pinckney.

Update 14:10 – 10.03.2014: Conform VNExpress, un avion comercial a raportat mai multe bucăţi mari plutind la 60 de Km sud-est de Vung Tau, un oraş de coastă din Vietnam.

Update 14:00: Autorităţile malaeziene au analizat dârele de petrol găsite în mare şi au menţionat că acestea nu provin de la avionul dispărut. Cercetările continuă şi în privinţa celor două persoane care au călătorit cu paşapoarte furate. Unul dintre cei doi pasageri, care s-au îmbarcat cu paşapoarte furate, a fost identificat.

Vă reamintim că două persoane au cumpărat bilete cu paşapoarte furate, în numele Christian Kozel şi Luigi Maraldi.

Update 11:49 – 10.03.0214: Au trecut mai bine de 48 de ore la dispariţia aeronavei Boeing 777-200ER şi veştile nu sunt prea optimiste. Căutările continuă şi astăzi. A fost extinsă aria de căutare, dar şi flota. Un avion Lockheed P-3 Orion a fost trimis de Noua Zeelandă pentru a participa la misiunea de căutare şi localizare. China cere intensificarea eforturilor în căutarea avionului dispărut. În prezent, echipe din Australia, China, Thailanda, Indonezia, Singapore, Vietnam, Filipine, Noua Zeelandă și Statele Unite ale Americii participă la misiunea de localizare şi salvare.

Update 18:31: Datuk Azharuddin Abdul Rahman, directorul general al departamentului malaezian al Aviaţiei Civile (DCA), a declarat că resturile găsite lângă insula Tu Chao, Vietnam, nu aparţin avionului dispărut. Acesta a ţinut o conferinţă de presă în cadrul unui hotel de lângă Aeroportul Internațional Kuala Lumpur.

Datuk Azharuddin Abdul Rahman

Operaţiunile de căutare vor continua şi pe timpul nopţii. La acestea participă o flotă multi-naţională formată din 40 de vapoare. Căutarea din aer a fost oprită la ora 19.00 (ora locală). Aria de căutare a fost extinsă de la 20 de mile la 50 de mile marine.

Autorităţile vietnameze au publicat o fotografie cu un fragment suspect ce pluteşte la 80 de km sud-vest de insula Tho Chu.

Update 16:40: Autorităţile vietnameze au publicat o fotografie cu un fragment suspect ce pluteşte la 80 de km sud-vest de insula Tho Chu. Se presupune că ar aparţine aeronavei Boeing 777-200. Malaezia a solicitat Autorităţilor Aviaţiei Civile din Vietnam permiterea intrării în apele vietnameze a 5 vapoare pentru a căuta fragmentele suspecte plutitoare. Operaţiunea se va desfăşura în timpul nopţii.


(sursa foto: Wall Street Journal)

Update 12:57: Radarul militar arată că aeronava ar fi operat un viraj de întoarcere. Ahmad Jauhari Yahya, CEO MAS group, a declarat că o astfel de întoarcere şi abatere de la traiectorie ar putea fi făcută în condiţiile în care pilotul nu poate continua pe calea de zbor planificată. În mod normal, astfel de decizii sunt raportate de pilot către turnul de control, dar şi către bază, lucru care nu s-a întâmplat în cazul de faţă.

Ceea ce ne-a pus pe gânduri pe toţi este modul subit în care a dispărut avionul. Nu au existat semnale SOS, nu au existat semnale care să arate că aeronava ar fi avut probleme. Revizia tehnică a fost făcută cu 10 zile în urmă. Nu au existat semnale de la ELT (emergency locator transmitter).

Update 12:41: Conform ST Foreign Desk, şeful forţelor armate din Malaezia a declarat că 22 de avioane, 40 de nave maritime, elicoptere şi nave ale Pezei de Coastă participă la căutarea aeronavei Boeing 777-200. Acestora s-a alăturat şi distrugătorul american USS Pinckney.

USS Pinckney

Singapore a trimis două nave şi un elicopter Sikorsky S-70B, urmând să trimită şi submarinul SSRV MV Swift Rescue cu scafandri la bord.

Malaezia, Vietnam, Filipine, China şi Statele Unite sunt implicate în căutarea avionul dispărut .

Update 12:37: Oficialii investighează identităţile a 4 pasageri aflaţi la bordul zborului MH370. Doi sunt cei care s-au urcat cu paşapoartele furate, plus alte două persoane. FBI se alătură anchetei.

Update 05:19: Conform ABC News, National Transportation Safety Board (NTSB) trimite o echipă în ASIA, alături de specialiştii de la Boeing şi FAA, pentru a ajuta la ancheta avionului dispărut.

Update 03:40: Iată că au trecut mai bine de 24 de ore de la dispariţia aeronavei Boeing 777-200ER şi autorităţile nu dau de urma acesteia. Compania aeriană a publicat al 7-lea comunicat prin care anunţă că face tot posibilul pentru a oferi sprijin familiilor afectate, inclusiv ajutor financiar. Malaysia Airlines a trimis 94 de persoane, inclusiv membrii din Fundaţia Tzu Chi, pentru a oferi sprijin emoţional rudelor şi familiilor afectate.

Noaptea trecută, o echipă de Senior Management a Malaysia Airlines a ajuns la Beijing pentru a se întâlni cu membrii mass-media şi cu membrii familiilor celor daţi dispăruţi.

Între timp, Malaysia Airlines va înființa un centru de comandă la Kota Bharu, Malaezia sau Ho Chi Minh, Vietnam. Compania aeriană lucrează în permanenţă cu autorităţile, temându-se pentru ce e mai rău. Un specilist în management de recuperare în caz de dezastru din Atlanta, SUA, va asista Malaysia Airlines în aceste momente grele.

S-au reluat căutarile. Sunt cercetate toate informaţiile şi indiciile care au apărut şi apar. Este verificată pista paşapoartelor furate, se fac iar verificări asupra dârelor de carburant…Ne aşteaptă o nouă zi lungă de căutări, analize şi declaraţii. Noi vom fi pe poziţii şi vom reveni cu informaţii.

Update 21:41: Malaysia Airlines nu confirmă sau infirmă anumite informaţii apărute în presă despre dârele de carburant, despre paşapoartele furate etc. Încă îşi păstrează optimismul. Sperăm şi noi la ce e mai bine, cu toate că mai jos am spus că nu cred în miracole.

140309-MH370-flight-path-2

Update 19:26: Iată că după multe ore de căutări, aeronava Boeing 777-200ER încă nu a fost găsită. Mai multe avioane, elicoptere şi nave maritime au participat la misiunea de localizare şi salvare a avionului în apele Golfului Thailandei. Au apărut informaţii despre dâre de carburant lungi de aproximativ 15 km descoperite în Marea Chinei de Sud, dar încă nu se poate confirma dacă aparţin avionului dispărut.

Au apărut informaţii cum că la bordul aeronavei s-au aflat două persoane cu paşapoarte furate. Un austriac şi un italian, care erau pe lista pasagerilor, au fost găsiţi la domiciile lor, ambii declarând că au paşapoartele furate de 2 ani, respectiv 1 an. Autorităţile verifică lista pasagerilor şi urmăresc camerele de supraveghere pentru a depista cele două persoane posibile suspecte.

Este firesc şi normal să aşteptăm găsirea epavei, să aşteptăm ca un indiciu să prezinte situaţia aeronavei. Însă noi mizăm pe un act terorist, ceea ce nu dezmint nici autorităţile malaeziene. Este prea suspect modul în care a dispărut avionul Boeing 777-200, recunoscut ca fiind cel mai sigur model comercial de pasageri dedicat zborurilor lung-curier. Plus că operatorul aerian Malaysia Airlines are 5 stele Skytrax şi acestea nu se obţin foarte uşor.

Eu nu cred în miracole, cu atât mai puţin după atâtea ore de la dispariţia aeronavei de pe radar. Vom aştepta noi informaţii, dar mă tem că veştile vor fi tot mai pesimiste şi nefericite.

Pentru rudele celor aflaţi la bord, zborul MH370 va fi mereu în întârziere…

BiK4Ho_CMAAWi4U

Update 09:23: Aeronava Boeing 777-200 dispărută de pe radare la 02:40, 8 martie 2014, este căutată de un avion, 2 elicoptere şi 4 nave maritime trimise de guvernul malaezian. China a trimis două nave, iar Filipine a trimis un avion şi 3 nave de patrulare în Marea Chinei de Sud.

Update 09:19: CEO Malaysia Airlines a declarat că zborurile companiei se vor desfăşura normal,

Update 09:16: Autorităţile vietnameze nu pot confirma poziţia exactă a aeronavei. Este trist pentru că anumite informaţii furnizate de flightradar24 au fost ignorate, iar orele trec. Aeronava avea combustibil pentru 7.5 ore de zbor de la ora la care a dispărut de pe radare. Până în prezent, combustibilul s-a terminat de mult, deci undeva între Kuala Lumpur şi Beijing trebuie să fie şi acest Boeing 777-200.

Update 06:57:

Update 06:37: Agenția de presă Xinhua, citând un raport mass-media vietnamez, spune că echipa vietnameză de căutare şi salvare a detectat semnalul avionului la aproximativ 220 km sud-vest de costa provinciei Ca Mau din Vietnam, în apele oceanului. Imaginea postată de pe flightradar24 arată cu aproximaţie zona unde e posibil să fi dispărut avionul.

Update 06:02: Aeronava Boeing 777-200ER (9M-MRO) are 11.8 ani. Primul zbor l-a operat pe 14/05/2002. Pe 31/05/2002, avionul 777-2H6ER a intrat în flota Malaysia Airlines. Este propulsat de 2 motoare RR Trent 892. Oficialii Rolls-Royce au declarat că urmăresc cazul şi stau la dispoziţia autorităţilor cu tot ce este nevoie.

Update 05:35: Comandantul aeronavei era Zaharie Ahmad Shah în vârstă de 53 de ani şi avea 18365 de ore de zbor. S-a alăturat companiei aeriene Malaysia Airlines în 1981. Copilotul era Fariq Ab.Hamid, un malaezian învârstă de 27 de ani şi cu 2763 de ore de zbor. S-a alăturat companiei aeriene Malaysia Airlines în 2007.

Capitanul Zaharie Ahmad Shah
Capitanul Zaharie Ahmad Shah

Update 05:31: În cadrul unei conferinţe de presă, oficialii Malaysia Airlines au prezentat lista pasagerilor după naţionalităţi: 153 de pasageri din China (152 + 1 copil), 38 de pasageri din Malaezia, 12 pasageri din Indonezia, 7 pasageri din Australia, 3 pasageri din Franţa, 4 pasageri din Statele Unite (3 + 1 copil), 2 pasageri din Noua Zeelandă, 2 din Ucraina, 2 din Canada, 1 pasager din Rusia, 1 pasager din Taiwan, 1 pasager din Italia, 1 pasager din Olanda, 1 pasager din Austria.

Update 04:52: Aeronavele Boeing 777 nu au fost implicate în accidente cu victime până la cel din 2013, când o aeronavă Boeing 777-200ER Asiana Airlines, care opera zborul 214, a ratat aterizarea pe aeroportul din San Francisco. Avionul a lovit digul din capătul pistei, iar în urma accidentului au murit 3 persoane.

Update 04:45: Meteorologul Michel Palmer a declarat pentru NBC că nu existau condiţii meteorologice semnificative din zona Kuala Lumpur şi până în ASIA de Sud- Est.

Update 04:35: Conform imaginilor flightradar24, aeronava Boeing 777-200 (9M-MRO) ar fi dispărut undeva în apele Golfului Thailandei.

(click pentru mărire)

Update 04:30: Imagine cu jurnaliştii şi poliţiştii în aeroportul din Beijing.

BiK8pGPIUAEF32F

Update 04:01: Agenţia de presă Xinhua din China a anunţat că la bordul avionului Boeing 777-200, care opera zborul MH370, erau 160 de pasageri chinezi.

Update 03:48: Malaysia Airlines a anunţat că pasagerii aflaţi la bordul zborului MH370 erau de 13 naţionalităţi diferite.

Update 03:30: Vicepreşedintele Malaysia Airlines a declarat către CNN că operaţiunile de căutare şi salvare sunt în curs de desfăşurare.”Nu avem nici o idee unde este acest avion, acum”.

Malaysia Airlines a confirmat printr-un comunicat de presă că a pierdut legătura cu aeronava Boeing 777-200 ce opera zborul MH370. Avionul avea la bord 239 de persoane (227 de pasageri, dintre care 2 copii şi 12 membrii ai echipajului) şi opera un zbor între Kuala Lumpur şi Beijing.

Zborul MH370 a dispărut de pe radar la ora 2:40 (20:40 – ora României). Avionul a decolat la 00:41 (18:41 – ora României) de la Kuala Lumpur şi era aşteptat să aterizeze la Beijing, la ora 06.30 (00.30 – ora României).

În prezent, Malaysia Airlines lucrează împreună cu autorităţile la localizarea aeronavei. Au fost activate echipe de localizare şi salvare.

Boeing monitorizează situaţi legată de aeronava Boeing 777-200 Malaysia Airlines.

9 Comentarii
  1. Maestrul RA says

    Fara cuvinte ! Un avion , considerat unul din cele mai sigure – poate cel mai sigur, o companie aeriana din One World,,,,pilotul, cu foarte mare experienta , vremea Ok…
    Chiar daca MA a avut probleme in trecut,le a cam rezolvat.

Leave A Reply

Your email address will not be published.