TOP 10 companii aeriene din Europa după numărul pasagerilor transportați în 2020

0 204

Când ne amintim de 2020, inevitabil îl asociem cu cel mai dramatic an din aviație. Ne reamintim cum peste 17 000 de avioane au rămas la sol simultan și zeci de mii de zboruri au fost anulate din cauza restricțiilor impuse de autorități. Pandemia de COVID-19 a distrus multe business-uri din horeca și a dus la pierderi de miliarde de dolari în aviație și turism.

Chiar și în aceste vremuri grele și tulburi, au existat companii aeriene care s-au agățat de fiecare zbor și de fiecare pasager. Poate nu au știut să comunice toate problemele, poate au întâmpinat dificultăți în rambursarea banilor sau în a onora anumite servicii, dar companiile aeriene și-au păstrat dorința de a zbura.

Nici pasagerii nu s-au mai îngrămădit să zboare, fiind temători de virus, temători de noile restricții, temători că vor fi izolați.

Top 10 companii aeriene europene după numărul pasagerilor transportați

RYANAIR a fost una dintre puținele companii aeriene din Europa care a reușit să-și mențină activitatea pe fondul pandemiei , la un minim istoric ce-i drept, și să zboare acolo unde s-a putut. Conform raportului Statista, în 2020, RYANAIR a transportat 51.7 milioane pasageri, o scădere accentuată dacă ne gândim că în 2019 a transportat aproximativ 150 de milioane de pasageri.

easyJet ocupă poziția secundă după numărul pasagerilor transportați în 2020, fiind raportați 50.8 milioane pasageri.

Lufthansa Aviation Group a raportat 36.4 milioane pasageri transportați în anul trist al pandemiei 2020, marcând o scădere semnificativă în comparație cu nivelurile pre-pandemice. În 2019, traficul de pasageri al Grupului Lufthansa a fost de 145,1 milioane.

Air France-KLM ocupă poziția a patra cu 34 de milioane de pasageri raportați în 2020, de aproximtiv 2.5 ori mai puțin față de 2019 când a transportat 87.6 milioane pasageri.

International Consolidated Airlines Group, recunoscut ca IAG (Aer Lingus, British Airways, Iberia și toate subsidiarele) a transportat 31.3 milioane pasageri în 2020, raportând o scădere accentuată a cereri față de 2019 când grupul a raportat 118.2 milioane pasageri.

Aeroflot s-a bucurat de prezența a 30.2 milioane pasageri la bordurile avioanelor sale, în 2020, de două ori mai puțini față de 2019 când a înregistrat 60.7 milioane pasageri.

Turkish Airlines, una dintre companiile aeriene cu cea mai mare rețea operațională din lume, a transportat 27.9 milioane pasageri, departe de cei 74.2 milioane pasageri transportați în 2019.

Wizz Air s-a clasat pe poziția a opta, cu un trafic de pasageri de 16.9 milioane, în 2020. În vremurile mai bune din 2019, Wizz Air raporta 39.6 milioane pasageri.

Pegasus Airlines se menține în top 10 prin prisma celor 14.7 milioane pasageri transportați în 2020.

S7 Airlines închide clasamentul cu 12.3 milioane pasageri transportați în 2020.

Scădere de 76.9% a traficului de pasageri în aeroporturile europene

Dacă analizăm traficul aerian de pasageri înregistrat în primele șase luni ale anului 2021, putem constata că este sub nivelul celor șase luni similare din 2020. Explicația e simplă: în perioada ianuarie – martie 2020, traficul aerian de pasageri a fost la code maxime, apoi a început pandemia.

Jankovec, directorul general al ACI EUROPE, a subliniat că o astfel de scădere este un rezultat direct al restricțiilor de călătorie impuse de statele membre ale Uniunii Europene pentru a opri răspândirea noului coronavirus.

Pe baza datelor dezvăluite de Airports Council International Europe (ACI Europe), traficul de pasageri a înregistrat un declin de 76,9% în toate aeroporturile europene în prima jumătate a acestui an, comparativ cu nivelurile pre-pandemice.

Leave A Reply

Your email address will not be published.