TAROM anulează zborurile spre Stuttgart din Sibiu și Timișoara
Așa cum v-am mai anunțat și cu alte ocazii, TAROM se joacă alba-neagra cu rutele. Nu ar fi o problemă, ținând cont că majoritatea companiilor aeriene își ajustează orarele de zbor în funcție de perioada anului, doar că TAROM face acest lucru cu rutele noi abia lansate sau nelansate.
Zilele trecute, v-am anunțat că TAROM a suspendat rezervările pe ruta București – Baku. Aceasta trebuia inaugurată pe 3 aprilie 2019. Din nefericire pentru cei interesați, ruta nu se mai regăsește în sistemul de rezervări TAROM.
Dar nu se opresc aici. Astăzi, Octavian Barbur a constatat că au mai dispărut câteva rute din sistem. Vorbim aici de rutele:
- Sibiu – Stuttgart (din 22 februarie)
- Sibiu – Munchen (din 29 martie)
- Timișoara – Stuttgart (din 22 februarie)
- Timișoara – Chișinău
Aceste rute au fost lansate în 2018, unele după mai multe amânări, altele la data stabilită.
Unde este strategia TAROM?
Acum, analizând evoluțiile companiilor aeriene din Europa, am observat că rutele sunt lansate în baza unor strategii bine definite. Și de regulă cu mult timp în avans pentru a fi promovate, pentru a se forma o piață minimă de debut etc.
Și tot din experiențele companiilor aeriene europene, am observat că nu se aventurează în lansări de rute pe ideea: ”poate merge”. În spatele fiecărei rute există un studiu de piață, se poartă discuții cu autoritățile pentru a fi identificat potențialul client etc. Se lucrează în strânsă legătură cu partenerii din turism. Ca să nu mai spun de push-ul făcut în campania de marketing. Si planul este să se zboare cel puțin un sezon (vara sau iarna).
Ori la TAROM nu văd această strategie, nu văd o campanie coerentă de marketing pentru o destinație nouă, nu văd continuitate. Și apoi, evident, că alții sunt vinovați pentru rateurile TAROM.
În concluzie, pot spune că tot elanul din 2018 s-a pierdut pe drum și toată efervescența de anul trecut a dispărut. Încă mai sper să văd un program coerent, consecvent și eficient de redresare pentru TAROM.
Păcat, cursele de pe/către Sibiu erau extraordinare.
Cum a iesit asta: ” discuții cu auturotiățile” 🙂
Am corectat :D. Multumesc!
Am cumparat bilete de avion Sibiu-Stuttgart pe 24 ianuarie, pentru inceputul lunii mai. Ieri am aflat, din greseala, ca s-a anulat aceasta cursa. Dialogul telefonic cu domnul de la relatii cu clientii a fst stupefiant. Foarte senin, mi-a spus ca voi primi in luna martie (ceea ce inseamna inclusiv 31 martie) un mail in care voi fi anuntata oficial ca s-a anulat cursa si va trebui apoi sa fac o cerere catre tarom ca sa imi restituie banii. Am intrebat daca nu se ofera rute alternative si mi s-a spus ca nu, pentru ca taromul nu mai aterizeaza pe Stuttgart si nu colaboreaza cu alte companii aeriene. Am intrebat daca nu era de bun simt sa trimita mailul in momentul in care s-a decis anularea cursei si mi s-a raspuns ca mai este mult timp pana in luna mai. Inca nu pot sa cred, mi se pare halucinant. Adica imi tin banii blocati, intentionat, timp de 2 luni, nu mi se ofera alternativa, nu sunt anuntata din timp pentru a putea achizitiona alte bilete la alte companii aeriene, in conditiile in care preturile cresc pe zi ce trece (de exemplu, aceeasi ruta si aceleasi date, la compania blueair avea ieri un pret dublu fata de cel pe care l-am platit la tarom).
Un caz similar i s-a intamplat fratelui meu, care avea bilete la wizzair. Cursa a fost anulata, dar au fost anuntati imediat ce decizia a fost luata (cu 5 luni inainte de zborul propriu-zis) si au primit 3 variante: banii, credit in cont + 20% sau un alt zbor in aceeasi perioada, e drept ca in alta tara. Ceea ce mi se pare de bun simt.
Rusine tarom! cu t mic intentionat.