blank

Regiunea ASIA-Pacific va avea nevoie de peste 10 000 de aeronave noi în următorii 20 de ani

1 881

Producătorii de aeronave încep să-şi facă tot felul de analize şi calcule pentru următorii 20 de ani. În vara anului trecut, Boeing estima piaţa la 4.5 trilioane de dolari şi 34 000 de avioane noi până în 2031.

Tot în 2012, Airbus a făcut o analiză pe piaţa din Brazilia. Conform unui studiu făcut de Global Market Forecast (GMF), Brazilia va avea nevoie de aproximativ 1100 de aeronave noi în următorii 20 de ani.

Şi studiile au continuat, iar Airbus a anunţat recent că zona ASIA-Pacific va avea nevoie de peste 10 000 de aeronave în următorii 20 de ani, dintre care 3800 vor fi Widebody. În total, companiile aeriene din regiune vor avea nevoie de 9870 de aeronave noi de pasageri și mărfuri, la care se vor adăuga aeronavele care vor înlocui actualele flote.

avioane airbus

Valorea tranzacţiilor este estimată la 1.6 trilioane de dolari şi reprezintă 35% din piaţa estimată pentru următorii 20 de ani. Nu este departe de analiza făcută şi prezentată de Boeing în 2012.

Ţinând cont de gradul ridicat de urbanizare în regiunea Asia-Pacific, producătorii de avioane mizează că va creşte cerinţa de aeronave mari şi foarte mari. Piaţa va fi de aproximativ 3800 de unităţi şi va reprezenta 44% din cerinţele la nivel global.

Airbus preconizază că 3080 vor fi avioane mari cu două culoare şi aici intră modelele A330, toată gama de A350 XWB, dar şi 760 de aeronave foarte mari, cu peste 400 de locuri, iar ca exemplu este dat A380. Dar nu este neglijată nici piaţa aeronavelor mici, cu un singur culoar. Se preconizează că piaţa va fi de peste 6000 de aeronave şi aici ar intra modelele A318, A319, A320 şi A321.

Regiunea Asia-Pacific este o piaţă cheie pentru Airbus, reprezentând 31% din comenzile actuale de aeronave. În prezent, 97 de transportatori din regiune au în flotă peste 2100 de avioane operaţionale şi alte 1800 comandate.

Airbus va produce 4 familii de aeronave pentru pasageri şi amintim aici de A320, A330, A350 XWB şi A380. Pentru cargo, Airbus oferă noile modele A330-200F şi A330 Passenger-to-Freighter (A330P2F). Cifrele menţionate mai sus fac referire la toată piaţa din regiune şi nu doar la numărul de aeronave Airbus.

1 comentariu
  1. Mihai says

    O sa mai aiba loc pe cer ? 😀

Leave A Reply

Your email address will not be published.