Rambursarea biletelor de avion la RYANAIR în vreme de COVID-19 (actualizare)
Pandemia de COVID-19 a reușit să blocheze 2 industrii foarte importante la nivel global: aviația și turismul cu toate ramurile conexe din horeca. IATA avertizează că sunt în pericol 25 de milioane de locuri de muncă la nivel global. Tot IATA avertizează că au fost anulate peste 2 milioane de zboruri, iar companiile aeriene nu dispun de lichidități pentru a rambursa contravaloarea biletelor de avion.
Toate companiile aeriene solicită răbdare din partea pasagerilor pentru a putea procesa toate solicitările. Multe dintre ele au automatizat un proces de emitere vouchere sau de reprogramare călătorie. Din păcate, nu la fel de rapid este procesul de rambursare.
RYANAIR a actualizat condițiile de ramburare al biletelor de avion.
Timpul de procesare al rambursărilor în numerar durează mult mai mult decât în mod normal. RYANAIR a anunțat un volum al anulărilor crescut de 1000 de ori față de perioada pre-COVID. De asemenea, RYANAIR are cu 75% mai puțini angajați disponibili pentru procesarea rambursărilor din cauza restricțiilor de distanțare socială.
Tuturor pasagerilor afectați de zborurile suspendate / anulate, RYANAIR oferă vouchere și reprogramari gratuite. Acestea sunt automatizate și reprezintă alternative rapide. Din păcate, rambursările în numerar nu pot fi automatizate. Clienții care aleg un voucher, dar nu îl folosesc în 12 luni, pot solicita și obține rambursarea după această perioadă de 12 luni.
Pasagerii care nu acceptă voucher sau reprogramare gratuită, pot primi rambursarea, doar după ce trece criza de coronavirus. În următoarele săptămâni și luni, RYANAIR va depune eforturi pentru a procesa cererile de rambursare cât mai repede.
Toată industria aviației civile trece prin momente unice, cum nu s-a mai întâmplat în toată istoria de 100 de ani de zboruri comerciale. Nu cu un impact atât de mare la nivel global.