Qantas ar putea lansa Proiectul Sunrise la începutul lui 2024.
Qantas dorește să lanseze Proiectul Sunrise la începutul lui 2024. În cadrul proiectului sunt incluse zborurile directe între orașul Sydney și metropolele Londra și New York, fiind considerate cele mai lungi zboruri pe care un avion le-ar putea opera. Vorbim aici de zboruri de 18-20 de ore fără escală.
Qantas a suspendat Proiectul Sunrise în primele zile ale pandemiei de coronavirus, cu doar câteva săptămâni înainte de a plasa comanda inițială pentru Airbus A350-1000. Însă Qantas nu a renunțat la acest plan, iar aeronava ar urmă să fie utilizată pentru zborurile dintre Sydney și Londra sau New York.
Aeronava A350-1000 programată pentru Proiectului Sunrise va avea un design special.
S-a zvonit că aeronava va include șase apartamente private la First Class. Acestea vor fi spațioase, amplasate în configurație 1-1-1, similar cu cele regăsite în aeronavele Boeing 777 Emirates.
De asemenea, vor fi cabine mai mari pentru clasele Business și Premium Economy, dar și spații mai mari pentru toți pasagerii, inclusiv pentru clasa economică. Scaunele de la Economy vor avea un nou design și vor oferi mai mult spațiu pentru picioare.
Cu toate acestea, Boeing 787-9 cu care Qantas a zburat între Perth și Londra are doar 236 de locuri, comparativ cu cele aproape 300 de locuri oferite de Air Canada sau Air New Zealand care utilizează aeronave de tip 787 Dreamliner, structurate în 3 clase.
Zborurile inaugurale ale Proiectului Sunrise vor putea decola undeva pe la mijlocul anului 2023
Conform celor declarate de Alan Joyce, CEO Qantas, zborurile inaugurale ale Proiectului Sunrise vor putea decola undeva pe la mijlocul anului 2023. Acest termen a fost stabilit după ce specialiștii în domeniu au declarat că industria aviatică va începe să se recupereze începând din 2023.
Joyce se așteaptă, de asemenea, că rețeaua de zboruri din Proiectul Sunrise să sprijine o „sub-flotă” de avioane, special configurate pentru a face față acestor zboruri extrem de lungi.
„Avem trei orașe importante pe coasta de est a Australiei – Brisbane, Sydney și Melbourne. Dacă avem zboruri către Londra, Frankfurt, Paris, New York, Chicago, Rio de Janeiro, Cape Town, putem crea o sub-flotă semnificativă și economică care ar funcționa foarte bine.„
Proiectul Sunrise ar putea eclipsa zborurile cu escală, zborurile operate cu aeronavele mari Airbus A380, iar Qantas ar putea trece la operare cu aeronave mai mici cum ar fi Boeing 787 Dreamliner.
Însă Joyce a spus că orice avion va rămâne în flotă atâta timp cât va produce bani. În prezent, Qantas ține la sol cele 12 avioane A380 și nu sunt șanse să revină în zbor mai devreme de 3 ani. Iar cum se planifică situația nici nu credem că vor mai reveni în zbor.