Poziţia Wizz Air referitoare la decizia Curţii de Apel din Piteşti

0 102
 

Pe 20 noiembrie, am scris despre sentinţa irevocabilă prin intermediul căreia Carpatair a obţinut decizia de anulare a ajutorului de stat acordat companiei Wizz Air de Aeroportul International Timisoara „Traian Vuia”.

Astăzi am primit comunicatul prin care a fost anunţată poziţia Wizz Air referitoare la decizia Curţii de Apel din Piteşti.

Wizz Air cunoaste hotararea recenta a Curtii de Apel din Pitesti. Wizz Air considera ca aceasta hotarare a fost luata gresit de o instanta care nu are nicio competenta in judecarea si intelegea problemelor implicate si care nu a urmat procedurile corecte in acest caz. Din punctul de vedere al legii, pe care Curtea de Apel din Pitesti a considerat oportun sa nu o ia in considerare, doar Comisia Europeana are competentele necesare pentru a decide in cazul presupului ajutor de stat. Analiza detaliilor economice, ce nu a fost luata in considerare de instanta (dar care este esentiala pentru orice pretins ajutor de stat) confirma faptul ca acordul incheiat intre Wizz Air si aeroportul din Timisoara este un acord autentic comercial care este pe deplin compatibil cu Principiul Investitorului Privat si este confirmat de profitabilitatea continua a aeroportului. Wizz Air a contribuit semnificativ la succesul aeroportului Timisoara din ultimii 4 ani. Traficul de pasageri a crescut de la 300.000 de pasageri la peste 1 milion de pasageri in acest an, aproape toata aceasta crestere fiind atribuita pasagerilor Wizz Air. Wizz Air este increzatoare ca oficialii Comisiei Europene vor constanta ca acordurile incheiate intre Wizz Air si Aeroportul din Timisoara sunt perfect justificate, fiind acorduri autentic comerciale.

Wizz Air considera ca singurul beneficiar cu adevarat al ajutorului de stat din Timisoara este de fapt Carpatair, companie ce beneficiaza de taxe cu mult mai mici pentru transferul de pasageri, ce reprezinta 75% din traficul Carpatair prin Timisoara. Aceste taxe reduse, aplicate la majoritatea traficului Carpatair sunt in beneficiul pasagerilor care nu aduc valoare adaugata regiunii Timisoara. Pasagerii Wizz Air contribuie cu mult mai mult la veniturile auxiliare ale aeroportului si ale intregii regiuni, platind cu toate acestea taxe mai mari in comparatie cu taxele ridicol de mici si nejustificate ale Carpatair.

Deci bătălia continuă.

S-ar putea sa-ti placa si

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. AcceptRead More

Translate »