Noua companie aeriană italiană – ITA (noua Alitalia) – a primit Certificatul de Operator Aerian (AOC)
Succesorul Alitalia, Italia Trasporto Aereo (ITA), a primit permisiunea de a începe zborul după ce ENAC a acordat Certificatul de Operator Aerian (AOC) noului transportator.
Italiaigi Di Palma a declarat că „speranța este că noul transportator național să joace un rol în reluarea sectorului, contribuind semnificativ la depășirea dificultăților cauzate de criza pandemică.”
De la falimentul Alitalia din 2017, transportatorul a încercat să revină pe linia de plutire, mai întâi când Italia a căutat un cumpărător pentru compania aeriană, apoi după naționalizarea sa – la începutul pandemiei de COVID-19. În cele din urmă, a primit aprobarea de relansare la începutul acestui an, după îndeplinirea criteriilor de „discontinuitate economică”.
ITA (noua Alitalia) a primit Certificatul de Operator Aerian (AOC).
Într-un plan de afaceri stabilit în iulie, ITA a spus că va începe să opereze zboruri – oficial – pe 15 octombrie, având o flotă formată din 52 de avioane. Conform planului de afaceri 2021-2025, flota ITA urmează să crească la 78 de avioane până în 2022 și 105 până la sfârșitul anului 2025.
Alitalia se află sub protecția falimentului încă din 2017, fără a găsi un investitor. Italia a fost nevoită să pompeze sute de milioane de EURO pentru a menține compania pe piață, bani care nu au fost restituiți niciodată și pe care Comisia Europeană îi investighează dacă au reprezentat ajutoare de stat, deși nu a decis nimic încă.
În plus, Alitalia a primit începând cu anul trecut aproximativ 300 de milioane de euro sub formă de ajutor acordat companiilor afectate de pandemia de coronavirus, cu aprobarea Bruxelles-ului.