Norse Atlantic Airways, succesorul Norwegian Air pe zborurile lung-curier.
La două luni după ce Norwegian a suspendat zborurile lung-curier și a concediat 2.100 de angajați, o nouă companie aeriană a dezvăluit planurile de a intra pe piața companiilor low-cost din Norvegia. Norse Atlantic Airways își propune să înceapă serviciul până la sfârșitul anului 2021, conectând destinații precum New York, Los Angeles și Miami din SUA cu orașe europene precum Londra, Paris și Oslo.
Dacă modelul de afaceri pare prea familiar, acest lucru se datorează faptului că principalul investitor al acestui proiect este veteranul industriei Bjørn Kjos, co-fondatorul Norwegian, cel care a supravegheat expansiunea rapidă a companiei pe piața transatlantică. El a renunțat la funcția de CEO al companiei aeriene în iulie 2019, ca parte a unei restructurări.
Kjos a făcut echipă cu Bjørn Kise, care a fost șase ani președinte al transportatorului – până în 2002, și cu Bjørn Tore Larsen, cofondator al OSM Aviation. „Avem acum o oportunitate istorică de a construi o nouă companie aeriană”, a spus Larsen, care este și CEO al Norse Atlantic Airways. „Când lumea se va redeschide, va fi nevoie de o companie aeriană inovatoare low-cost pe piața intercontinentală.”
Se poartă discuții cu locatorii pentru a închiria 12 aeronave Boeing 787.
Fondatorii noii companii au declarat că sunt în discuții cu locatorii pentru a închiria 12 aeronave Boeing 787 ce au aparțiunt Norwegian. „Avem cunoștințe în industrie și am închiriat deja 9 aeronave 787 Dreamliner, aeronave moderne care se află în condiții foarte bune. Norse Atlantic Airways va oferi pasagerilor posibilitatea de a călători între continente, la preț redus.”
Potrivit unui raport al publicației norvegiene Dagens Naeringsliv, Norse Atlantic Airways a strâns deja 24 de milioane de dolari de la investitori și își propune să își listeze acțiunile la bursa Euronext Growth din Oslo în luna aprilie. Larsen deține 63% din noua companie aeriană, în timp ce Kjos și Kise dețin 15%, respectiv 12%.
Deși detaliile rețelei Norse Atlantic Airways încă nu sunt confirmate, compania aeriană va încerca, fără îndoială, să umple golurile lăsate de Norwegian în ceea ce privește serviciile dintre Europa și SUA, odată ce restricțiile de călătorie impuse la nivel global le vor permite. Norwegian a anunțat ieșirea de pe piața pe distanțe lungi în ianuarie, spunând că incertitudinea continuă a cererii cauzată de pandemie înseamnă că operațiunile sale nu mai sunt viabile.