Norwegian suspendă zborurile lung-curier și concediază încă 2.100 de angajați.
Norwegian va renunța la zborurile long-curier și va opera doar zboruri regionale, scurte și medii în Europa, în cadrul unui plan de ieșire din insolvență. De asemenea, compania aeriană intenționează să concedieze încă 2.100 de angajați.
De exemplu, Norwegian va suspenda temporar bazele de la Paris CDG și Londra Gatwick, ceea ce va duce la concedieri de personal, în total aproximativ 1300 de posturi.
Noul plan de redresare al companiei Norwegian, creionat pentru 2021, cuprinde zboruri spre destinațiile nordice și europene, care vor putea fi oprate cu aproximativ 50 de avioane cu un singur culoar. În 2022, Norwegian intenționează să ajungă la o flotă formată din 70 de aeronave și o rețea operațională extinsă.
În prezent, flota Norwegian numără 70 x 737-800 și 18 din cele 110 x 737 MAX 8 așteptate inițial (plus cele 10 x 787-8 și 29 x 787-9 Dreamliner). O parte dintre aceste avioane au fost revândute sau cedate firmelor de leasing.
Norwegian renunță temporar la zborurile lung-curier.
Zborurile lung-curier ale companiei Norwegian către destinații din SUA, America Latină și Asia au fost operate cu avioane Boeing 787 Dreamliner, eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, dar neprofitabile în acest moment. Retragerea de pe piață a companiei Norwegian va ușura presiunea asupra rivalilor British Airways și Virgin Atlantic.
Zborurile low-cost pe distanțe lungi au avut de suferit în urma restricților de călătorie impuse de pandemia de COVID-19. IAG, care la un moment dat a făcut o ofertă pentru Norwegian, și-a închis unitatea OpenSkies cu sediul la Paris, în timp ce AirAsia X – divizia AirAsia pentru zborurile de lung-curier – se află în plin proces de restructurare.
Transportatorul norvegian a solicitat protecția creditorilor în noiembrie și a obținut aprobarea instanței în decembrie pentru a încerca o restructurare.
Norwegian (Norwegian Air Shuttle), care se lupta cu insolvența înainte de pandemie, face parte dintr-o listă de peste 40 de companii aeriene care au fost obligate să declare insolvența de când pandemia de Covid-19 a dus la scăderea cererii de zboruri.
Poziția guvernamentală
Ultimul plan constă în participarea guvernului norvegian. Acesta a respins un ajutor anterior, parțial pentru că o parte din ajutor ar fi utilizat pentru finanțarea zborurilor lung-curier ce decolează de pe aeroportul Londra Gatwick, iar acest lucru nu ar aduce niciun avantaj financiar pentru Norvegia.
Aproximativ 2.100 de angajați vor fi concediați. 1.100 de concedieri vor avea loc doar în Marea Britanie, unde aproximativ 300 de piloți vor fi disponibilizați.
Excesul de datorie
Creșterea rapidă a transportatorului a alimentat o creștere a datoriilor, deoarece transportatorul a comandat noi aeronave și a deschis mai multe rute. Norwegian încearcă acum să își reducă împrumuturile la aproximativ 20 de miliarde de coroane (2 miliarde de EURO), se arată în comunicat.
Compania aeriană norvegiană va încerca să strângă 590 milioane de EURO printr-o emisiune de acțiuni, un plasament privat și cu ajutorul instrumentelor economice hibride.
Acțiunile companiei aeriene au scăzut cu până la 12% în total și cu 5,2% doar în Oslo. Transportatorul a pierdut 98% din valoarea totală a companiei doar în ultimul an.
În cadrul planului de restructurare, acționarii actuali ar deține aproximativ 5% din capitalul propriu al companiei. De asemenea, aceștia ar putea participa la o ofertă de drepturi de până la 400 de milioane de coroane.
Creditorii afectați ar primi aproximativ 25% din acțiuni, în timp ce noii investitori ar avea 70% din companie prin emiterea de noi acțiuni.