Malaysia Airlines va retrage toate aeronavele Airbus A380
Malaysia Airlines a anunțat că cele șase aeronave Airbus A380 aflate în flota sa, care sunt reținute la sol în prezent, nu vor mai reveni în serviciul operațional. Compania aeriană intenționează să retragă cele șase aeronave SuperJumbo.în viitorul apropiat.
Malaysia Aviation Group, compania-mamă a Malaysia Airlines, nu mai vede aeronavele Airbus A380 ca făcând parte din planul de viitor, a dezvăluit un purtător de cuvânt al MAG în cadrul unui briefing de presă din 5 mai 2021. Directorul Executiv al Grupului, Izham Ismail, a declarat că MAG caută modalități de a retrage aeronavele în următoarele luni.
Malaysia Aviation Group caută modalități de a retrage aeronavele Airbus A380 în următoarele luni.
Malaysia Airlines are șase Airbus A380, inclusiv aeronava „100th A380”. De la începutul pandemiei, toate cele șase avioane au fost parcate la Aeroportul Kuala Lumpur (KUL), arată datele Planespotters.net.
În total, doar 15 companii aeriene din lume au operat acest tip de aeronavă creat de Airbus. Cu toate acestea, prăbușirea industriei aviației și turismului din cauza pandemiei de COVID-19 a fost deosebit de crudă pentru avioanele cu patru motoare. Lufthansa, Singapore Airlines, Air France, Qatar Airways, China Southern sau Etihad Airways au anunțat că vor retrage, total sau parțial, aeronavele Airbus A380 din serviciul operațional.
Malaysia Airlines a plasat o comandă de 25 de avioane Boeing 737 MAX, a căror livrare trebuia să înceapă în luna iulie 2020, dar a fost suspendată. Transportatorul de pavilion din Malaezia va începe să utilizeze aeronave Boeing 737 MAX până în 2024. Primele aeronave vor fi recepționate în următorii patru ani. Livrarea aeronavelor depinde de ridicarea interdicțiilor de călătorie pentru că Boeing 737 MAX încă nu a primit drept de zbor în Asia.
Malaysia Airlines va utiliza aeronave Boeing 737 MAX începând cu 2024.
După o lungă pauză, flota de avioane Boeing 737 MAX este din nou în aer. FAA (Administrația Federală a Aviației) a aprobat reluarea zborurilor cu avioanele 737 MAX, în noiembrie 2020, pentru companiile aeriene aflate sub jurisdicția FAA.
Ulterior și alte autorități teritoriale au emis acordul de reluare a zborurilor cu avioanele 737 MAX în Europa, Marea Britanie, Canada, Brazilia și Emiratele Arabe Unite. Nu este însă cazul în Asia, unde flota de avioane 737 MAX rămâne la sol.
În februarie 2019, când Boeing 737 MAX era în serviciul operațional, zborurile cu acest tip de aeronave reprezentau 1,1% din capacitatea globală. În februarie 2021, flota de avioane 737 MAX operează doar 0,4% din capacitatea globală și asta în condițiile în care o mare parte dintre zborurile și rutele programate sunt suspendate din cauza pandemiei de COVID-19.