Invitați speciali la BIAS 2019 / Printre ei: Baltic Bees, JAS 39 Gripen și SOKO G2 GALEB

0 388

Ne mai despart 18 zile până la cel mai așteptat show aeronautic din România. Oficial, BIAS 2019 va avea loc pe 24 august.

În ultimii 3 ani, ți-a întârziat avionul mai mult de 3 ore sau ți-a fost anulat zborul? Solicita ACUM despăgubirile legale de până la 600€!

Anual, Bucharest International Air Show & General Aviation Exhibition strânge la București peste 100 de avioane, în evoluţii aeriene şi expuse publicului, sute de piloți și parașutiști, dar și mii de pasionați de avioane și aviație.

Invitați speciali la BIAS 2019

AirHelp get compensation

Printre invitații din acest an, îi puteți admira pe cei de la Aeroclubul României, Baltic Bees, JAS 39 Gripen și SOKO G2 GALEB. Vom avea parte de evoluții spectaculoase din partea lui Luca Bertossio și Jurgis Kairys. Iar la static display veți putea admira aeronava NATO AWACS E-3A. Dar hai să spunem câteva vorbe despre fiecare.

TAROM participă cu Airbus A318

Compania TAROM va fi prezentă, în premieră absolută, cu două surprize! Aşadar, pentru iubitorii de aviaţie şi toţi cei prezenţi la cel mai important spectacol aviatic din ţară, piloţii Alfred Ghergan şi Cristian Dona vor brăzda cerul la BIAS 2019 cu o aeronavă de tipul Airbus A318. Informațiile noastre spun că va fi vorba de YR-ASD ”Smaranda Brăescu”, o eronavă iubită de unii dintre angajații TAROM. Vor executa cu măiestrie şi siguranţă manevre solo și în formație alături de Hawks of Romania.

atr-72-600-prezenta-stand-tarom-bias-2019
FOTO: RG Aviation Photography

Cea de-a doua surpriză vine odată cu expoziţia statică din cadrul evenimentului, unde TAROM va avea un stand de prezentare. Un ATR 72-600 va fi expus la standul TAROM în cadrul BIAS 2019.

Aeroclubul României

aeroclubul-romaniei-BIAS-2019

Aeroclubul României va participa cu echipele sale de acrobație: Hawks of Romania, Vulturii Tricolori, Blue Wings, Lotul Naţional de Paraşutism, White Wings, The Pelicans.

Ne pregătesc un spectacol grandios la #BIAS2019. Zeci de aeronave și sute de piloți, parașutiști, sportivi și voluntari se antrenează pentru a prezenta, la cel mai important eveniment al anului, imaginea Aviației Sportive din România.

Baltic Bees revine la BIAS 2019

baltic-bees-bias-2019

Spre bucuria tuturor pasionaţilor de zbor, echipa letonă Baltic Bees Jet Team revine la BIAS! 🙂

Cei de la Baltic Bees vor evolua cu șase L-39C Albatros, avioane de instruire, cu reacţie şi două locuri. Albatrosul este special şi foarte popular datorită caracteristicilor tehnice excelente, aerodinamicii impecabile şi datorită manevrabilităţii.

Luca Bertossio revine la BIAS 2019

Luca Bertossio Aerobatics este unul dintre invitaţii speciali ai #BIAS2019. În vârstă de 29 de ani, italianul este campion mondial la planorism și cel mai tânăr câștigător al competiției Glider Aerobatics.

Cu o experință de peste 3500 de zboruri cu planoarele SWIFT S1, MDM Fox, ASK21 și IS28B2, italianul Luca Bertossio deţine inclusiv licenţa de pilot de linie.

Evoluând la 1.200 de metri altitudine, Luca Bertossio este un adevărat fizician al zborului cu planorul. Ceea ce spectatorilor le pare arta de a pluti în aer, pentru campionul mondial, zborul cu planorul reprezintă calcule matematice atente, formule de fizică aplicate cu stricteţe, dar şi intuiţie de inginer şi curaj de geniu. Luca Bertossio reuşeşte să uimească, de fiecare dată prin acrobaţiile sale de excepţie.

JAS 39 Gripen

JAS-39-Gripen-BIAS-2019

Forțele Aeriene ale Ungariei vor fi prezente la BIAS 2019, în static display, cu un JAS 39 Gripen, avion multirol cu greutate redusă, monomotor, fabricat de compania aeronautică SAAB din Suedia.

Este dotat cu aripă delta, ampenaj tip rață (denumit și canard), un design care conferă stabilitate relaxată și un sistem electronic de control automat (fly-by-wire).

Lisunov Li-2 HA-LIX

Lisunov-Li-2-HA-LIX-BIAS-2019

HA-LIX, singurul Lisunov Li-2 din lume care încă zboară. Lisunov Li-2 este un avion bimotor fabricat în Uniunea Sovietică pentru transport de pasageri sau marfă. A fost utilizat masiv în timpul celui de-al Doilea Război Mondial.

Un grup de oameni dedicați, ungurii de la Goldtimer Foundation, au început demersurile pentru restaurarea acestei aeronave istorice încă din 1997.

Prima decolare a avionului complet restaurat a avut loc pe data de 21 septembrie 2001, iar de atunci, succesul a fost garantat. HA-LIX a apărut deja la mitinguri aviatice în Austria, Cehia, Olanda, Croația, Polonia, Germania și Slovacia.

JURGIS KAIRYS

JURGIS-KAIRYS-BIAS-2019

Legendă a acrobaţiilor aeriene, Jurgis Kairys, nu a lipsit de la nicio ediție BIAS! Va fi alături de noi pentru a zecea oară! Vă așteptăm să-i vedeți manevrele acrobatice născocite de el, pe care, azi, puţini piloţi se încumetă să le execute. 

Aeronava NATO AWACS E-3A

NATO-AWACS-E-3A-BIAS-2019

Aeronava NATO AWACS E-3A, din cadrul Forței Aeropurtate a NATO de Avertizare Timpurie și Control (NATO Airborne Early Warning & Control Force – NAEW&C) cu baza permanentă la Geilenkirchen, Germania, revine la #BIAS.

Plin de aparatură și cu o uriașă antenă radar deasupra, Boeing E-3A Sentry AWACS supraveghează spațiul aerian, dar și coordonează toate celelalte avioane aliate în diverse misiuni, transmițând informații în timp real tuturor.

Echipajul multinațional abia așteaptă să vă cunoască! Puteți vizita uriașul radar zburător doar la #BIAS2019! 😉 🛫 🛫

Aero L-29 Delfin din Slovacia

Aero-L-29-Delfin-BIAS-2019

L-29 Delfin este un avion cu reacție de antrenament, produs de compania cehoslovacă Aero și care a avut primul zbor în 1957. După Pactul de la Varșovia, L-29 a devenit avionul oficial de antrenament utilizat de către toate țările semnatare.

Primul roman care s-a urcat la manșa unui L-29 Delfin a fost generalul maior Aurel Niculescu. L-29 a cutreierat România, a participat la mitinguri si demonstrații. 

Elicopterul Kamov Ka-26

Kamov-Ka-26-BIAS-2019

Cei care au auzit de Valer Novac știu că el este „tăticul elicopterelor” din România, transformând Ka-26 utilitar într-un elicopter de acrobaţie şi demonstrând de ce este una din marile vedete ale manifestărilor aviatice.

Aflăm, astfel, că aviaţia utilitară nu înseamnă doar aparatele acelea de zbor care se ridică de la sol din an în Paşte pentru a stropi câmpul sau satele contra dăunătorilor.

Înseamnă piloţi vigilenţi aflaţi la manşa unui aparat care trebuie manevrat cu foarte mare exactitate! Iar Valer Novac zboară la firul ierbii, întoarce în grabă la 180 de grade, cu o precizie spectaculoasă, aterizând aparate masive, de zeci de milioane de euro pe suprafeţe de câteva zeci de metri pătraţi, aparent imposibil de practicat când vine vorba de aviaţie.

SOKO G2 GALEB

SOKO-G2-GALEB-BIAS-2019

Aeroclubul Galeb, originar din Belgrad, se evidenţiază prin devotamentul personalului clubului și al membrilor săi pentru restaurarea și conservarea aeronavelor vechi și afișarea lor în spectacole naţionale ori internaţionale.

La mijlocul anilor nouăzeci, ca urmare a unui tratat regional de control al armelor, fosta Forţă Aeriană Iugoslavă a fost nevoită să reducă inventarul său la 155 de avioane de luptă și 53 de elicoptere de luptă, rezultând o retragere masivă de aeronave din serviciu.

Opt Soko G-2 Galebs au fost achiziționate de către compania anglo-sârbă Shuttle Air. Aeronavele au fost dezarmate și restaurate. Sunt operate și întreținute de clubul Galeb și de proprietari privați.

Aeroclubul Galeb a participat la numeroase spectacole aeriene internaționale, inclusiv la Czech International Air Fest în Hradec Kralove și Brno; Slovak International Air Display la Bratislava; Royal International Air Tatoo în Fairford RAF. Dar și airshow-uri din Biggin Hill, North Weald, Oshkosh, Belgrad, Tivat, Podgorica pentru a numi doar câteva.

Lista aceasta va rămâne deschisă. Cu siguranță vor fi anunțați și alți invitați la BIAS 2019. Informațiile au fost publicate de Bucharest International Air Show. Fotografiile, în mare parte, au fost realizate de Raw Aviation Crew. Mulțumim Teodor Coman pentru sprijinul acordat în realizarea acestui material.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Chinese (Traditional)EnglishFrenchGermanItalianPortugueseRomanianRussianSpanishTurkish