În pandemie, Qatar Airways a soluționat 96% din cererile de rambursare. Peste 10 000 de solicitări pe zi.
Anul 2020 a fost total imprevizibil din cauza pandemiei de COVID-19. La nivel global, au fost și sunt momente tensionate, cu industrii blocate, cu sute de mii de oameni concediați, milioane de persoane afectate direct și indirect de restricțiile de călătorie impuse de autorități.
Qatar Airways a soluționat 96% din cererile de rambursare
Au fost perioade când peste 17 000 de avioane au fost reținute la sol, iar sute de companii aeriene și-au suspendat temporar activitățile. Sute de mii de angajați și-au pierdut locul de muncă sau urmează. Milioane de pasageri au fost nevoiți să-și anuleze călătoriile și au rămas cu banii blocați la companiile aeriene și agențiile de turism.
Printre companiile grav afectate se regăsește și Qatar Airways. Am putea spune că operatori aerieni din Golf sunt salvați de guvernele bogate, dar nu e chiar așa. Pandemia a lovit chiar și în cele mai stabile și bogate companii aeriene.
Peste 10 000 de solicitări pe zi
Într-un comunicat de presă, Qatar Airways menționează că a reușit să soluționeze 96% din solicitările de rambursare. A soluționat peste 600 000 de cereri și a plătit peste 1.2 miliarde de dolari din martie și până în prezent. Au fost zile când a înregistrat și 10 000 de solicitări de rambursare pe zi.
Pentru a gestiona cât mai bine numărul impresionant de solicitări de rambursare, Qatar Airways a luat unele măsuri speciale. În primul rând a mărit capacitatea de procesare automată a acestor solicitări. Pasagerii au putut solicita rambursările online și tot procesul s-a desfășurat automat, fără a fi nevoie de intervenția umană. Chiar și așa, au existat întârzieri în rambursarea efectivă a banilor. Însă acum, după toată această perioadă grea, Qatar Airways promite că va soluționa orice rambursare în maxim 30 de zile.
Totodată, Qatar Airways a automatizat procesul de emitere vouchere pentru pasagerii care nu au dorit să-și retragă banii, dar au optat pentru vouchere. Acestea au putut fi emise în maxim 72 de ore de la solicitare.
În perioada când compania și-a încetat în mare parte activitatea comercială cu pasageri, Qatar Airways a redistribuit forța de muncă în cadrul companiei. Însoțitori de bord și piloți au fost relocați pe funcții de call center și comunicare cu clienții, ceea ce a dus la o gestionare mai bună a întregului volum de solicitări online și apeluri telefonice.
Qatar Airways operează 500 de zboruri zilnice
Qatar Airways este una dintre puținele companii aeriene la nivel mondial care nu a încetat niciodată să zboare pe parcursul acestei crize și continuă să folosească flota sa de 30 de avioane Boeing 787 și 49 x Airbus A350.
În prezent, Qatar Airways operează peste 500 de zboruri săptămânale către peste 80 de destinații din întreaga lume prin cel mai bun aeroport din Orientul Mijlociu, Aeroportul Internațional Hamad (HIA). Și continuă să reactiveze tot mai multe zboruri de la o zi la alta.
Din păcate nu la fel putem spune despre zborurile București – Doha. România a introdus Qatar pe lista galbenă și a interzis zborurile.