Grupul Air France-KLM sprijină cercetările pentru combustibil alternativ
Companiile aeriene se lovesc de o problemă foarte importantă – creşterea preţului la carburanţi. În ultimii doi ani, multe companii aeriene au fost nevoite să majoreze preţul biletelor, altele au suportat această creşte fără să scumpească biletele, dar şi-au diminuat considerabil cota de profit. Sunt şi cazuri în care operatorii aerieni au fost nevoiţi să-şi oprească activităţile pentru că înregistrau pierderi foarte mari, exemplul cazul Malev! Şi criza economică îşi pune amprenta pe industria aviaţiei civile.
Forţaţi de împrejurări, mai mulţi operatori au început să caute soluţii alternative fiabile. S-au implicat tot mai mult în căutarea unui combustibil alternativ care să fie mult mai ieftin şi să ofere aceleaşi performanţe.
Grupul Air France-KLM sprijină cercetările pentru combustibil alternativ şi chiar au făcut o demonstraţie. Pe 19 iunie, zborul KL705, operat de aeronava Boeing 777-200, a decolat de la Amsterdam la ora 11:15 şi a ajuns la Rio de Janeiro la ora 17:55 (ora locală), la timp pentru forumul Rio+20.
A fost primul zbor transatlantic alimentat parţial cu biocombustibil oferit de SkyNRG. Un alt avantaj al biocombustibilului ţine de emisiile de CO2. Prin utilizarea acestui combustibil alternativ se pot revolza două probleme majore – costul mai redus pentru carburand şi reducerea emisiilor de CO2 cu până la 40%.
De remarcat faptul că operatorul KLM a început zborurile comerciale cu biokerosen încă din 29 iunie 2011, doar pe cursa Amsterdam – Paris.
Zboruri cu biocherosen au practicat şi alte companii aeriene. În aprilie, un Boeing 787 Dreamliner ANA a zburat cu biocombustibil, Pe 13 aprilie, Qantas Airways a operat un zbor cu biocombustibil.
Alături de operatorii aerieni se află şi producătorii de aeronave – Airbus şi Boeing. Aceştia caută soluţii pentru a fabrica avioane mai fiabile, mai uşoare şi mai rezistente, care să ducă la scăderea consumului de carburant şi a emisiilor de CO2.
Biocombustibil durabil
Combustibilul utilizat de KLM este furnizat de SkyNRG, compania pe care KLM a fondat-o în 2009 cu North Sea Group şi Spring Associates. SkyNRG este în prezent lider mondial pe piaţa kerosenului durabili, aprovizionând mai mult de 15 transportatori din întreaga lume. Toţi biocombustibilii utilizaţi de KLM îndeplinesc aceleaşi specificaţii tehnice ca şi kerosenul tradiţional – nu sunt necesare modificări ale motoarelor aeronavelor sau ale infrastructurii.