DIGI 24 nu citează sursa – jurnaliştii de la Business Club Digi 24 s-au păcălit de 1 aprilie

6 197

Am avut surpriza să descopăr că DIGI 24 a preluat, fără să citeze sursa, păcăleala pe care am lansat-o pe 1 aprilie. Aceasta era legată de inaugurarea rutei București-Beijing de către o companie aeriană care nu are hub în Beijing.

digi_24_farsa_airlinestravel_1

Mai sus aveţi un print screen făcut la un articol interesant, dar totul a pornit de la ştirea Beijing – Bucureşti cu China Eastern Airlines, din vara lui 2013, o farsă gândită şi concepută de Airlines Travel pentru 1 aprilie, ziua păcălelilor. Aseară am făcut şi update-ul corespunzător care anunţa farsa şi unul dintre elementele greşite introduse intenţionat în text.

În prezent, DIGI 24 a scos articolul de pe site, asta după ce schimbase textul şi totul era focusat pe analiza făcută operatorului aerian TAROM. Au şters şi postarea de pe facebook, dar am reușit să fac un print screen la timp.

digi24_facebook

La Mare cu Avionul

Nu m-a deranjat pentru că am fost sursă de inspiraţie, nu m-a deranjat pentru că au încercat să îndrepte greșeala, dar m-a deranjat modul în care au încercat să şteargă urmele unei erori jurnalistice şi nu şi-au recunoscut vina legată de menţionarea sursei. Deși orice reporter începător știe că o știre trebuie verificată din trei surse, DIGI 24 a preluat știrea-păcăleală ce conține informații evident greșite, fără să verifice nici măcar dacă China Eastern Airlines operează de la Beijing.

Ca notă informativă: China Eastern Airlines are baza pe Aeroportul Internațional Shanghai Pudong, iar China Southern Airlines şi Air China au hub la Beijing.

Nu pricep ce e atât de greu să menţionezi sursa, cu atât mai mult cu cât ţi se demonstrează că este singura sursă cu privire la ştirea respectivă. Şi cei de la Click au preluat ştirea, dar au făcut-o în stil copy/paste şi au menţionat sursa, fără link activ, chiar dacă au mâncat un “s” de la airlinestravel.ro.

S-ar putea sa-ti placa si
6 Comentarii
  1. Petruş Lungu says

    Sorin, de când te urmăresc pe Facebook, am observat că ai o afinitate pentru Digi24 în materie de ştiri.

    Cine ştie câte “găluşti” din astea ai înghiţit şi tu de la ei. Că doar verifică ştirile. 🙂

    Oricum, dacă au început preluările astea, înseamnă că eşti pe calea cea bună cu proiectul. La mai mare! Ceea ce îmi doresc şi mie.

  2. Maestrul RA says

    Asta denota profesionalismul celor de la Digi !

  3. Radu Tanasescu says

    In mod sigur undeva la Digi 24 un sef nervos tipa la un angajat acum. Angajatul care a facut greseala de a publica articolul. Probabil ca se tipa la un singur angajat si nu la mai multi. In general pentru producerea unei greseli trebuie sa esueze in lant mai multe persoane, dar nu conteaza asta. Tap ispasitor sa fie.

    Vine este evident a conducerii. Mediul si mentalitatea pe care le-au creat acolo au produs acest rezultat. Dar ce conteaza? Dam afara un fraier, sau macar ii taiem din salariu si clar totul va fi mai bine.

    Tipic.

    1. Sorin Rusi says

      Reportajul este foarte ok facut. Problema nu e ca s-au pacalit :)…Doar vorbim de o farsa de 1 aprilie. Problema e ca n-au recunoscut si n-au dat sursa. Au incercat sa mai si acopere urmele

  4. […] in articolul lor conform carora este vorba de-o tzeapa. Dar asta nu a impiedicat un editor de la DIGI 24 sa preia stirea. Cu putin research puteai chiar sa ignori indiciile din articol si tot nu era greu sa te prinzi ca […]

  5. […] Airlines. Ştirea a fost primită cu mult entuziasm de foarte mulţi cititori Airlines Travel. Digi 24 a preluat informaţiile (fără sursă) şi a creat un întreg reportaj pe baza […]

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Translate »