Comisia Europeană susține Italia Trasporto Aereo în detrimentul Alitalia

0 1.129

Comisia Europeană susține Italia Trasporto Aereo (ITA) în detrimentul Alitalia. Comisarul UE pentru Concurență, Margrethe Vestager, și-a exprimat sprijinul pentru planurile guvernului italian de a înlocui Alitalia prin lansarea unei noi companii aeriene naționale – Italia Trasporto Aereo (ITA).

Vestager nu a avut nicio îndoială cu privire la capacitatea Italiei de a găsi o „soluție viabilă”, dar a subliniat că investițiile în ITA trebuie să respecte reglementările pieței europene, precum și să ofere o rentabilitate care să satisfacă așteptările investitorilor privați.

Comisarul a subliniat că planul guvernului italian de a crea o nouă companie aeriană care ar putea înlocui Alitalia ar putea avea rezultate bune doar dacă noua companie ar fi pe deplin independentă de cea veche. „Cred în continuare că putem găsi o soluție viabilă. ITA trebuie să fie o companie reală, trebuie să existe discontinuitate, altfel ITA ar fi responsabilă pentru Alitalia”, a spus Vestager în timpul unei conferințe de presă.

Comisia Europeană susține Italia Trasporto Aereo (ITA) în detrimentul Alitalia.

Comisia UE nu a aprobat încă planul de afaceri al noului transportator de pavilion al Italiei, în temeiul căruia se așteaptă ca ITA să înceapă să zboare cu 45 de avioane, punând un accent major pe operațiunile pe termen scurt și mediu. Vorbind despre planul de afaceri al noii companii aeriene, Vestager a subliniat, de asemenea, că investițiile în ITA „trebuie să aibă conformitate cu piața”, precum și să asigure „o rentabilitate care să satisfacă investitorii privați”.

Noua companie aeriană italiană trebuia inițial să înceapă operațiunile în aprilie 2021, cu scopul de a surprinde valul de călători care revin în sezonul estival, dar, din cauza negocierilor prelungite dintre guvernul local și Comisia UE, planul a fost întârziat cu trei luni, noua dată de lansare fiind 1 iulie 2021.

Guvernul italian a semnat un decret de transport aerian pentru înființarea unei noi companii aeriene în octombrie 2020.

Ultimul dezacord dintre guvern și Comisia UE din cauza căruia data de lansare a fost amânată a fost legat de alocarea sloturilor la Aeroportul Milano Linate (LIN), unde ITA a luat în calcul preluarea a jumătate din sloturile Alitalia. Comisia a cerut ca noua companie aeriană să moștenească semnificativ mai puține sloturi de la vechiul transportator aerian.

Se așteaptă ca noua companie aeriană să se concentreze pe rute profitabile Alitalia, din Aeroportul Internațional Roma Fiumicino (FCO) și Aeroportul Milano Linate (LIN). ITA intenționează să opereze zboruri în Europa și America de Nord, cu perspectiva de a extinde rețeaua cu destinații din Japonia și America de Sud, precum și de a dezvolta treptat flota de aeronave.

Leave A Reply

Your email address will not be published.