Noua Alitalia, posibil zboruri din aprilie cu o flotă formată din 45 de avioane.
După luni de discuții, Alitalia ar putea începe să zboare în doar câteva săptămâni. Premierul italian Mario Draghi s-a întâlnit cu personalități de rang înalt din Departamentele de Transport și Economie pentru a finaliza un plan pentru compania aeriană aflată în dificultate.
Reuters relatează că o nouă companie aeriană, cunoscută sub numele de ITA, va prelua toate activele Alitalia. Aceasta va include avioane, sloturi și angajați. Noua companie aeriană ITA va începe apoi operațiunile, poate chiar la sfârșitul lunii aprilie, cu doar 45 de avioane și aproximativ 4.500 de angajați.
Cu toate acestea, deoarece detaliile finale nu au fost încă confirmate, alte surse din piață raportează că ITA va fi și mai mic, cu doar 43 de avioane și 2.500 de angajați. În prezent, compania aeriană are o flotă formată din aproximativ 90 de avioane: Boeing 777 și Airbus A320, A321 și A330.
Comisia Europeană va obiecta la orice ajutor de stat suplimentar pentru Alitalia.
Planul inițial era de a acorda companiei undă verde de zbor în luna iunie. Cu toate acestea, revenirea va fi cu două luni mai devreme, la sfârșitul lunii aprilie, pentru a profita din plin de diminuarea restricțiilor de călătorie și a cererii tot mai mari în sezonul de vară.
Comisia Europeană (CE) a spus deja că va obiecta la orice ajutor de stat suplimentar pentru transportatorul național aflat în dificultate. Noul plan ar necesita încă 1-2 miliarde de euro pentru finanțare.
Sloturile Alitalia sunt dorite de alți transportatori low-cost, ceea ce înseamnă că noua companie aeriană italiană va trebui să se confrunte cu o concurență serioasă. CE va arăta, de asemenea, un interes față de noua companie aeriană dacă Lufthansa va decide să investească, din cauza regulilor stricte de concurență.
Lufthansa planuiește să investească în noua companie aeriană italiană.
O ofertă recentă a fost făcută de către compania aeriană germană Lufthansa, care ar dori să investească în compania aeriană din Italia, în viitor. Lufthansa a declarat că ar trebui făcute modificări, dar o companie aeriană mică ar putea să primească sprijin din Germania.
Lufthansa are deja câteva companii aeriene subsidiare în Europa, inclusiv Eurowings, SWISS, Austrian, Brussels Airlines și multe altele. Investiția într-un alt transportator poate fi văzută ca depășind regulile europene privind concurența.
Ryanair a început anterior o bătălie legală, susținând că ajutorul de stat acordat companiilor aeriene precum Lufthansa ar putea să ofere un avantaj nedrept. Dacă Lufthansa este suficient de stabilă din punct de vedere financiar pentru a cumpăra o altă companie aeriană după unul dintre cei mai grei ani din istoria aviației, Ryanair ar putea avea dreptate, la urma urmei.