Carpatair a solicitat şi obţinut protecţia legii insolvenţei
Zilele trecute, Carpatair anunţa programul operaţional de vară pentru 2014. Iar azi anunţă intrarea în insolvenţă.
Carpatair S.A. a solicitat şi obţinut în 23 ianuarie 2014 protecţia legii insolvenţi cu intenţia de a urma un proces de reorganizare judiciară, după o perioadă de 15 ani de prezenţă notabilă pe piaţa transporturilor aeriene regulate din Romania şi regiune. Cauzele unei astfel de decizii sunt legate în principal de existenţa unor litigii impotriva Aeroportului Timişoara având ca obiect activităţi anticoncurenţiale investigate în prezent de Comisia Europeana, dar şi de instanţele şi autorităţile naţionale, daunele estimate depăşind 30 milioane Euro.
În cursul procesului de reorganizare, compania va continua o activitate comercială normală, iar conducerea companiei va fi asigurată de actuala echipă de management condusă de Nicolae Petrov, sub supravegherea administratorului judiciar desemnat.
Pentru perioada rămasă din sezonul de iarnă, până la sfârşitul lunii Martie 2014, programul de operare a fost redus, menţinându-se zborurile profitabile, în scopul unei reorganizări efeciente. Astfel compania îşi va diminua semnificativ costurile şi va reduce pierderile în cea mai nefavorabilă perioadă a anului pentru industria transportului aerian.
Aeroportul Timisoara a fost, în perioada 2000-2013, baza principală de operare a Carpatair S.A.
Semnificaţia Investiţiei Carpatair în HUB-ul de la Timişoara:
– 50 milioane Euro investitie elvetiana in Linie Aeriana, Fabrica Reparatii Aeronave, Scoala de Piloti;
– Peste 380 zboruri saptamanale pe Aeroportul Timisoara catre 34 de destinatii;
– Peste 500’000 de pasageri transportati anual pe Aeroportul Timisoara;
– Asigurarea a peste 50% din veniturile Aeroportului Timisoara (3.5 milioane Euro anual);
– Peste 500 locuri de munca de inalta calificare asigurate la Carpatair si alte cca 300 la unitatile si societatile care asigurau serviciile conexe: Aeroport, Politia de Frontiera, Serviciul de Securitate, Vama, Catering, etc;
– Asigurarea a circa 4.5 milioane Euro venituri salariale anuale care au stimulat consumul de servicii si de bunuri pe piata locala;
– Asigurarea a circa 3.75 milioane Euro contributii anuale la bugetul de stat prin impozitele pe venit, CAS, Somaj, Sanatate, etc.