Boeing scoate un ”manual de utilizare” pentru aeronavele Boeing 737 MAX
În urma tragicului accident înregistrat pe 29 octombrie 2018, când un Boeing 737 MAX 8 Lion Air s-a prăbușit în mare, Boeing a decis să scoată un manual operațional. Detaliile mai jos!
Vă reamintim că, pe 29 octombrie 2018, aeronava Boeing 737 MAX 8 (PK-LQP) Lion Air s-a prăbușit în mare la scurt timp de la decolarea din Jakarta. Totodată, acesta este primul 737 MAX implicat într-un accident aviatic.
Ancheta este în desfășurare, iar o pistă este legată de funcționarea eronată a unui senzor AOA (Angle of Attack). Boeing sprijină ancheta în cazul zborului JT610. Oferă asistență tehnică la cerere sub îndrumarea autorităților guvernamentale implicate în anchetă.
Din cele declarate de oficialii Lion Air, aceeași aeronavă Boeing 737 MAX 8 (PK-LQP) Lion Air a avut probleme tehnice asemănătoare pe un zbor anterior celui tragic. În acea situație, piloții au preluat controlul avionului și au reușit să zboare în deplină siguranță până la destinație.
Boeing scoate un ”manual de utilizare”
Mereu când este cazul, Boeing emite buletine informative sau face recomandări cu privire la modul de operare al avioanelor sale.
Astfel, pe 6 noiembrie, Boeing a emis un ”manual operațional” (OMB) pentru situațiile când un senzor AOA nu transmite datele corect. În astfel de momente, piloții trebuie să urmărească procedurile în funcție de circumstanțe. Acest manual va ajunge la toți operatorii de avioane 737 MAX.
Acest model de avion a fost comandat și de companiile aeriene din România. TAROM a comandat 5 avioane 737 MAX 8, în timp ce Blue Air a plasat o comandă pentru 12 avioane Boeing 737 MAX 8. 6 avioane 737 MAX 8 vin direct de la Boeing, 6 avioane 737 MAX 8 vin de la Air Lease Corporation.