Boeing nu a înregistrat comenzi în luna ianuarie, o premieră după 1962
Pentru Boeing, debutul anului 2020 nu a fost promițător. Pentru prima dată după 1962, Boeing nu a înregistrat comenzi în luna ianuarie. Nici la livrări nu a stat prea bine. Doar 13 avioane au ieșit pe poarta fabricii.
Conform raportului prezentat de Boeing, au fost livrate 2 avioane 737 către China Eastern Airlines, 2 triple seven către Turkish Airlines și United și 6 aeronave 787 Dreamliner către Etihad Airways, Japan Airlines, Turkish Airlines, United Airlines și companiilor de leasing Avolon și CALC. Au fost livrate și 3 avioane speciale către armata americană.
Boeing nu a înregistrat comenzi în luna ianuarie
Sunt și câteva vești optimiste, în special pentru familia de avioane 737 MAX. În cadrul Singapore Airshow 2020, Steve Dickson (administratorul FAA) a declarat că se pregătește recertificarea modelul 737 MAX. În câteva săptămâni ar putea avea loc zborul de certificare, iar ulterior situația va fi mai clară cu privire la noua generație de avioane Boeing. Doar că în acest moment nu există o dată stabilit pentru acest zbor de certificare, care va fi realizat de piloți FAA.
Revenirea aeronavelor 737 MAX în zbor ar însemna un moment cheie pentru Boeing. Doar că încep să apară probleme pe linia de producție. Luna trecută, Boeing a decis să oprească producția de avioane 737 MAX pe motiv că nu mai are loc unde să le depoziteze. Acest lucru a făcut ca Spirit Aerosystems, furnizorul de fuselaje 737, să concedieze 2800 de angajați. Această acțiune a dus la diminuarea numărului de avioane 737 programate pentru 2020. În acest an ar urma să fie livrate 216 fuselaje, adică 18 pe lună.
Ori Boeing își dorea o rată de producție lunară de 57 de avioane 737 MAX. Conform unor statistici, rata dorită de producătorul american de avioane ar putea fi atinsă abia în 2023.
Va fi un an foarte palpitant și încărcat cu multe momente interesante din lumea aviației. Iar telenovela Boeing va fi în centrul atenției.