blank

Boeing 737, 737 MAX, 787, Airbus A380 – avioane cu probleme

0 3.500

Scriu despre avioane, zboruri și călătorii de peste 7 ani. Am debutat cu un articol prin care anunțam că Airbus a livrat a 5000-a aeronavă din familia A320. Am scris despre avioane noi, despre multe lansări de rute, despre succesul companiilor aeriene, sau despre falimentul unor companii aeriene.

Am scris și despre problemele avioanelor. Vă mai aduceți aminte despre problemele întâlnite la avioanele Boeing 787? În 2013, flota de avioane 787 Dreamliner a fost consemnată la sol din cauza unor baterii. Acestea se încingeau și luau foc. Dar Boeing a reușit să remedieze problemele, iar avioanele 787 Dreamliner zboară în siguranță.

Avioane cu probleme

În decursul celor 7 ani, am scris și despre alte probleme întâlnite la avioane, cele mai multe făcând referire la fisuri sau piese uzate înainte de termenul estimat.

Așa se întâmplă și în prezent cu avioanele 737 Next Generațion, care au probleme de uzură la sistemele de prindere dintre aripi și fuselaj. Inspecția avioanelor Boeing 737NG -600, -700, -700C, 800 și 900ER a făcut și primele ”victime”. Companiile aeriene GOL și Southwest Airlines au descoperit avioane cu probleme. 11 respectiv 2 avioane Boeing 737NG au fost retrase temporar din serviciul operațional pentru a fi remediate problemele.

Și avioanele A380 sunt suspecte de apariția unor fisuri la extremitățile aripilor. EASA a emis o directivă prin care solicită inspecții amănunțite la avioanele A380. Sunt suspecte de fisuri 30 de structuri fabricate din aluminiu (7449).

Însă cea mai mare criză este întâlnită la 737 MAX. Familia de avioane Boeing 737 MAX a fost consemnată la sol după ce au fost descoperite grave probleme la sistemul MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System). Din cauza acestor probleme, 2 avioane 737 MAX s-au prăbușit în condiții similare. Amintim aici de accidentele aviatice zborul JT610 și zborul ET302.

Zborul este un pericol?

Autoritățile din domeniul aeronautic și producătorii de aeronave lucrează împreună pentru lansa avioane sigure pentru zborurile comerciale. Însă presiunea financiară, presiunea companiilor aeriene și presiunea timpului duc la astfel de situații. Tehnologia avansează. Apar noi aliaje si materiale folosite la fabricarea avioanelor. Din păcate, timpul scurt sau scenariile folosite nu sunt 100% eficiente în testarea noilor structuri.

Zborul este un pericol? NU! Avionul este în continuare cel mai sigur mijloc de transport din lume. Statisticile Aviation Safety Network ne demonstrează cele menționate. Personal, continui să zbor cu aceeași încredere în avioane și echipaj ca acum 10 ani, din 2011 ceva mai mult. Zburați cu încredere!

Leave A Reply

Your email address will not be published.