blank

American Airlines cumpără 20 de avioane supersonice Overture de la Boom Supersonic

0 1.290

American Airlines intenționează să intre în noua eră supersonică cu o comandă pentru 20 de avioane Overture de la Boom Supersonic. Cel mai mare transportator aerian din lume este convins că va apărea o piață pentru o nouă generație de aeronave elegante și supersonice care pot reduce timpul de călătorie transatlantic la jumătate.

Oficialii American Airlines au ținut să precizeze că a fost plătit un „depozit nerambursabil” pentru primele 20 de avioane, dar termenii specifici vor depinde de un acord de cumpărare, care include etapele viitoare pe care companiile nu le-au finalizat încă.

„Privind în viitor, călătoriile supersonice vor fi o parte importantă din portofoliul nostru de servicii pe care le oferim pasagerilor”, a spus directorul financiar al American Airlines, Derek Kerr. „Suntem încântați de modul în care Boom va modela viitorul călătoriilor.”

Avioanele supersonice nu vor transporta pasageri cel puțin până la sfârșitul deceniului, urmărind să umple un gol rămas atunci când Concorde a încetat să zboare în 2003.

Bazându-se pe angajamentele anterioare ale United Airlines și Japan Airlines, acordul American Airlines extinde numărul startup-ului supersonic la 35 de comenzi și 130 de precomenzi și opțiuni. Avioanele se vând cu 200 de milioane de dolari fiecare, a compania producătoare.

„Ceea ce vedem cu adevărat este că supersonicul a revenit și s-a întors într-un mod mainstream”, a declarat Blake Scholl, fondatorul și directorul executiv al Boom Technology.

Boom proiectează Overture pentru a transporta între 65 și 80 de pasageri la viteze de Mach 1,7, dublu față de cea a avioanelor cu reacție existente în prezent. Noile aeronave supersonice de la Boom vor avea o autonomie de 7.871 km. Pasagerii vor putea fi transportați de la Los Angeles la Honolulu în trei ore, sau de la Miami la Londra în puțin mai puțin de cinci ore.

Noul Overture țintește o bază mai mare clienți față de Concorde, care s-a adresat celebrităților și celor bogați. Un bilete pe un zbor Concorde costa până la de patru ori prețul unui tarif obișnuit de clasă întâi, la acea vreme.

Concorde a înregistrat comenzi pentru 14 avioanele supersonice. Vânzările lui Boom au dublat deja acest număr, iar Scholl spune că un nou parteneriat pentru o versiune militarizată cu Northrop Grumman ar putea genera sute de comenzi.

Producătorul din Denver intenționează să pregătească viitoarele aeronave pentru a putea fi propulsate cu SAF 100%. Cu toate acestea, se vorbește prea puțin despre cine va produce motoarele care vor alimenta aeronavele Overture. Sunt zvonuri în piață care spun că Rolls-Royce ar fi ieșit din proiect.

„Nu facem nimic speculativ pentru nimeni. Nu ne cheltuim banii pentru dezvoltarea de noi motoare”, a declarat  directorul general al Rolls-Royce, Warren East. „ Noile noastre dezvoltări de motoare se referă la motoarele noastre cu reacție pentru aviația comercială și de business. Asta e.”

Deși nu există niciun motor supersonic disponibil sau în curs de dezvoltare pentru aeronavele comerciale, Scholl spune că  „vom face un anunț semnificativ în următoarele câteva luni. Și nu este vorba doar despre tehnologia motoarelor. Există multe oportunități de inovare în acest sector.”

Leave A Reply

Your email address will not be published.