Airbus solicită certificarea ETOPS pentru aeronavele BelugaXL.

0 297

Airbus urmează să solicite certificarea ETOPS pentru aeronava BelugaXL, pentru a sprijini serviciile comerciale care implică zboruri lung-curier transatlantice.

Au fost construite trei BelugaXL, ce au la bază modelul A330. Cea mai recentă aeronavă BelugaXL fiind introdusă în flotă în octombrie 2020. Vor fi fabricate alte trei, dintre care ultimele două vor avea aprobare ETOPS de 180 de minute, potrivit inginerului șef BelugaXL, Pascal Vialleton.

Vialleton a dezvăluit planul pentru certificarea ETOPS în timpul unui eveniment al Societății Aeronautice Regale din 4 februarie.

Vialleton a declarat că Airbus dorește ca ultimele două avioane Beluga XL, care urmează să intre în flotă în 2022 și 2023, să poată efectua zboruri transatlantice, subliniind posibilitatea transportului sateliților către stațiile de lansare din America de Nord.

Vialleton mai spune că actuala flotă Beluga A300-600ST va fi eliminată treptat odată cu sosirea noilor BelugaXL. Cererea pentru flota -600ST a crescut de la 6.000h în 2014 la 8.600h în 2017. Dar XL oferă capacitatea mai mare de transport, în cala avionului întrând o pereche de aripi pentru A350. Fiecare BelugaXL va opera aproximativ 1.000 de zboruri și aproximativ 1.700 de ore în fiecare an.

Airbus trebuie să justifice obiectivele de proiectare de 33.000 de cicluri, subliniind că a atins doar 3.200h în momentul certificării.

Sistemul de aer condiționat a trebuit reexaminat, deoarece piloții BelugaXL se confruntau cu o diferență de temperatură a cabinei în timpul iernii. Revizuirea ventilației a însemnat schimbarea fluxului de aer din cabină, necesitând teste de zbor suplimentare.

Airbus a abordat și problemă uzurii premature a ușilor laterale și a celei principale de încărcare. Testele au fost efectuate în condiții de vânt transversal de până la 30kt și vânt în spate de 40kt.

Leave A Reply

Your email address will not be published.