Ultimul A380 asamblat de Airbus a fost livrat către Emirates!
Pe 16 decembrie, Emirates a recepționat al 123-lea Airbus A380 (indicativ A6-EVS). Avionul a fost livrat de la baza Airbus din Hamburg. Totodată, acesta a fost al 251-lea A380 livrat de Airbus și ultimul. Odată cu această livrare, Airbus încheie producția de super-jumbo. Va continua să asigure suport tehnic și piese pentru avioanele A380 existente în serviciul operațional, dar nu vor mai fi asamblate alte A380.
Istoria avionului A380 este strâns legată de Emirates, operatorul aerian cu cea mai mare flotă de super-jumbo. Totul a început în 2000, când Airbus a anunțat unicul avion cu două punți complete. Programul A380 a apărut într-un moment în care aeroporturile erau foarte aglomerate. Noul avion avea misiunea să transporte mai mulți pasageri din / spre marile hub-uri globale.
A380 a operat până acum 800 000 de zboruri
Grație poziției greografice, Emirates a avut ambiția să zboare cu A380 de la hub-ul din Dubai spre toate aeroporturile lumii, precum Johannesburg, Londra, Los Angeles, São Paulo, Singapore sau Sydney. Apetitul Emirates pentru A380 este de necontestat. Cu 123 de A380 livrate, 50 de destinații deservite și 12 centre de întreținere, Emirates este, fără îndoială, un client important pentru acest model de avion.
Emirates a evoluat odată cu A380, iar Airbus a reușit să inoveze și să scoată pe piață noi produse conexe datorită acestui transportator aerian. Emirates a fost clientul pretențios cea a împins limitele inginerești la un alt nivel. Așa au apărut noile cabine elegante și confortabile, care ulterior au fost adoptate și de alte companii. Emirates a reușit să transporte un număr impresionant de pasageri cu flota sa de avioane A380, oferind experiențe unice, care nu se mai regăsesc în alte avioane.
Flota de avioane A380 a transportat până acum peste 300 de milioane de pasageri!
A380 este un pionier în multe privințe. Experiența dobândită de Airbus pe A380 a fost folosită în modernizarea celorlalte familii de avioane din portofoliu, dar mai ales la dezvoltarea noului A350. Pentru prima dată, echipele Airbus au folosit un Digital Mock-Up (DMU) ca reprezentare 3D a unei aeronave.
A380 a permis introducerea de noi materiale avansate, cum ar fi materialele plastice armate cu fibră de carbon și Glare (fibre de sticlă și aluminiu), oferind proprietăți mai bune împotriva coroziunii și uzurii, precum și reducerea greutății.
În prezent, Airbus încă mai face teste cu A380, în special pentru a îmbunătăți sistemele de zbor. Totodată, se fac teste cu biocombustibil și se caută optimziarea și îmbunătățirea consumului de carburant, în același timp se fac cercetări pentru reducerea emisiilor de CO2.
Din păcate consumul prea mare de carburant, dar și pandemia au dus la retragerea mai multor avioane A380 din serviciul operational. Unele avioane sunt conservate pe diferite aeroporturi din Europa, SUA și Orientul Mijlociu, altele au fost dezmembrate. Viitorul nu e deloc roz pentru avioanele cu patru motoare.
De la intrarea sa în funcțiune în 2007, emblematicul Airbus A380 a zburat peste 800000 de zboruri transportând peste 300 de milioane de pasageri. În prezent, Airbus A380 este cel mai mare avion de pasageri din lume. Emirates, British Airways, Lufthansa, Air France sunt doar câteva dintre companiile care au reluat zborurile cu A380.