Air New Zealand va începe testarea IATA Travel Pass în luna aprilie.
Cu restricții de călătorie care se schimbă constant în funcție de situația epidemiologică globala, Air New Zealand dorește să eficientizeze procesul de verificare a stării de sănătate a pasagerilor.
Astfel, compania aeriană va începe testarea aplicației digitale Travel Pass dezvoltată de International Air Transport Association (IATA) pe ruta sa Auckland- Sydney, din luna aprilie.
Programul pilot se va desfășura pe o perioadă de trei săptămâni.
Directorul digital al Air New Zealand, Jennifer Sepull, spune că obiectivul este de a permite clienților să gestioneze fără probleme documentația digitală de călătorie pe parcursul călătoriei lor.
„După redeschiderea frontierelor, călătoria va arăta foarte diferit, datele de sănătate ale clienților trebuind să fie verificate la check-in. Este esențială existența unui certificat de sănătate digital care să poate fi utilizat cu ușurință și în siguranță, atât de companiile aeriene, cât și de pasageri.”
Aplicația ține cont și de politicile de confidențialitate ale clienților. Nu există o bază de date centrală care să stocheze informațiile personale. Nick Careen, vicepreședinte senior al IATA, a declarat că programl Air New Zealand de a utiliza IATA Travel Pass este o etapă importantă pentru reluarea călătoriilor internaționale.
Programul pilot se va desfășura pe o perioadă de trei săptămâni, odată ce aplicația va fi lansată oficial pe Android si iOS, la începutul lunii aprilie. Compania aeriană poartă discuții cu agențiile guvernamentale despre opțiunile de validare a testării și vaccinării.
Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA) a anunțat că va lansa IATA Travel Pass la sfârșitul lunii martie. Travel Pass este o aplicație digitală de sănătate care va gestiona și verifica fluxul informațiilor necesare călătoriilor.