Air New Zealand reia planurile pentru zboruri non-stop spre New York
A trecut aproape un an de când zborul inaugural non-stop Air New Zealand trebuia să decoleze de la aeroportul Auckland spre New York – în octombrie 2020. Până la urmă această rută a fost amânată din cauza pandemiei de Covid-19, dar compania KIWI a reluat rezervările pentru aceste zboruri.
Zborurile emblematice NZ1 și NZ2, ruta de 14.200 km, urma să devină nu numai cea mai lungă rută a Air New Zealand și printre cele mai lungi zboruri comerciale din lume, doar puțin mai scurtă decât serviciul Qantas de la Perth la Londra.
Zborul dintre Auckland și New York trebuia să fie operat cu aeronave de tip Boeing 787-9 cu o configurație unică, care furniza venituri mai mari cu un număr mai mic de angajați. Totuși Air New Zealand nu a renunțat la zborurile sale directe din New York și consideră că zborul non-stop va avea o mulțime de atracții post-pandemice, evitând escalele și păstrând pasagerii relaxați în aeronavele Dreamliner, în siguranță.
Planuri de viitor. Air New Zealand va renunța la avioanele Boeing 777-300ER în următorii ani.
„Vom reveni cu siguranță la zborurile directe către New York”, a declarat CEO-ul AirNZ, Greg Foran. „Vedem America de Nord ca fiind esențială pentru afacerea noastră internațională și suntem foarte dornici să punem acest lucru în funcțiune cât mai curând posibil. Credem că acest lucru va genera o cerere mare.”
Air New Zealand va renunța la avioanele Boeing 777-300ER în următorii ani. Compania va utiliza, în schimb, aeronave Boeing 787 Dreamliner – care este mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil – pentru toate rutele pe distanțe lungi spre Asia și America de Nord.
Transportatorul deține în flotă șapte aeronave Boeing 777-300ER și 14 aeronave Boeing 787-9, dar va înlocui două 777-300ER până în 2025 cu primele două dintre cele 8 aeronave Boeing 787-10 comandate deja. Cele 5 avioane 777-300ER rămase vor fi reținute la sol pe măsură ce vor sosi aeronavele Dreamliner „Dash 10”.
Qantas intenționează, de asemenea, să-și revizuiască planurile întrerupte pentru Project Sunrise, care urma să utilizeze flota de avioane Airbus A350-1000 cu rază de acțiune ultra-lungă pentru zboruri record de la Sydney, Melbourne și Brisbane la New York, Londra, Paris și Frankfurt. Qantas a confirmat deja că Sydney va fi orașul de lansare pentru primele zboruri ale proiectului Sunrise „odată ce călătoriile internaționale se vor recupera”.