blank

Zborul QF7879 operat de Qantas, pe ruta Londra – Sydney, în cifre

0 1.570

După ultimele performanțe, admir tot mai mult Qantas. Transportatorul aerian australian lucrează la un alt nivel de ambiții și performanțe. A operat 2 zboruri de test foarte lungi, care fac parte din proiectul Sunrise. Vorbim aici de zborurile New York – Sydney și Londra – Sydney.

Au fost 2 zboruri foarte lungi, care au durat peste 19 ore. Au avut la bord un număr limitat de pasageri. Zborurile au fost operate cu aeronave de tipul Boeing 787-9 Dreamliner, un avion care nu este proiectat să opereze astfel de zboruri în regim regulat. Dar Qantas a avut încredere în acest model și i-a împins limitele dincolo de fișa tehnică.

Informații despre zborul Londra – Sydney

Dar în acest articol voi pune accentul pe zborul QF7879 Londra – Sydney și vă prezint câteva informații interesante.

  • Distanța dintre Londra și Sydney este de 17.800 de kilometri (11.000 mile).
  • Durata zborului a fost de 19 ore și 19 minute, un timp condiționat de curenții de aer. În mod normal, durata unei călătorii Londra – Sydney via Singapore ajunge pe la 22 de ore și 35 de minute.
  • Zborul a fost operat cu avionul Boeing 787-9, livery special ”Qantas Centenary”, înmatriculare VH-ZNJ, denumit „Longreach”.
  • 4 piloți au pilotat prin rotație. În cockpit au mai fost 2 piloți suplimentari, care au dus avionul din Statele Unite la Londra.
  • Aeronava a decolat de la Aeroportul Internațional Heathrow-Londra și a trecut peste 11 țări: Anglia, Olanda, Germania, Polonia, Belarus, Rusia, Kazahstan, China, Filipine și Indonezia, a traversat coasta australiană în apropiere de Darwin și a coborât spre Sydney.
  • Aeronava a decolat cu 126 000 de litri de carburant. La aterizare, în rezervoarele aeronavei Boeing 787-9 au mai fost 7500 de litri de kerosen, echivalentul a 100 de minute de zbor.
  • Greutatea maximă la decolare pentru un 787-9 este de 254 000 kg.  Boeing 787-9, care a decolat pe zborul direct Londra – Sydney, a avut 233 000 kg.
  • S-a zburat în medie cu 930 de kilometri pe oră. Altitudinea de croazieră a început la 35000ft și, odată cu scăderea în creutate prin arderea carburantului, avionul a urcat până la 40000ft.

Urmează al 3-lea zbor de test, care va fi tot pe ruta New York – Sydney. Sunt curios ce va aduce în plus față de zborul anterior. Voi reveni cu detalii!

Leave A Reply

Your email address will not be published.