Wizz Air ia în calcul să se extindă spre India și Africa, după pandemie
Wizz Air are în vedere extinderea în India și Africa pe măsură ce restricțiile de călătorie legate de pandemie continuă în Europa, a declarat directorul executiv al acestuia, József Váradi, în timpul unei conferințe online. „Nu mai suntem doar o companie aeriană europeană”, a spus el în cadrul unui eveniment online la Festivalului Mondial al Aviației din 23 aprilie.
Odată ce piețele aviației de pasageri se redeschid, transportatorul paneuropean cu costuri reduse se poate extinde „posibil în timp” în Africa, a explicat el, în timp ce Asia este, de asemenea, o „posibilă” țintă, informează www.ch-aviation.com.
Wizz Air, Wizz Air UK și Wizz Air Abu Dhabi – Wizz Air Holdings
Wizz Air (W6, Budapesta ) operează deja în Emiratele Arabe Unite, cu servicii către Dubai din București Otopeni (3 zboruri săptămânale), Budapesta și Sofia (ambele cu câte două zboruri săptămânal), ca precum și la Tel Aviv Ben Gurion din București, Budapesta, Larnaca , Sofia (toate cu câte două zboruri săptămânal), Cluj-Napoca, Milano Malpensa, Varna, Viena și Vilnius (un zbor săptămânal pe fiecare rută).
Între timp, filiala sa Wizz Air Abu Dhabi (5W, Abu Dhabi) a primit certificatul de operator aerian pe 20 octombrie 2020 și a lansat o rețea de zboruri programate din Abu Dhabi spre Alexandria din Egipt (în prezent de 2 ori pe săptămână), Atena, Larnaca, Odesa, Tel Aviv și Salonic.
Într-o premieră pentru Wizz Air, s-a aventurat și pe nișa charter după ce Spot Reisen Dubai a obținut un contract cu echipa de fotbal Al Ain din EAU pentru a călători între Al Ain și Riyadh, luna trecuta. Privind în perspectivă, Wizz Air Abu Dhabi va adăuga zboruri spre Almaty, Kutaisi, Nur-Sultan Nazarbayev și Erevan în următoarele săptămâni.
Proiectul Wizz Air Abu Dhabi ar putea deschide mai multe rute spre destinații asiatice, inclusiv India, din cauza fluxului de trafic intens dintre India și EAU.
„Din perspectiva Emiratelor Arabe Unite, India este o piață cu un număr uriaș de pasageri”, a spus József Váradi, dar a avertizat: „Cât despre o bază a companiei aeriene în India, nu aș spune că avem o prioritate iminentă în această direcție. Nu intenționăm să intrăm în India cu o companie aeriană sau să construim o bază de operare, dar ne uităm la India ca destinație.”
El a rezumat că „piețele devin ușor accesibile, dar acesta este un proces pe termen lung. Vom vedea exact cum va funcționa acest lucru.”
Váradi a adăugat: „Ne-am dezvoltat flota. Am recepționat 20 de avioane noi într-o perioadă de un an și sunt programate să sosească alte 27 de avioane în următoarele 12 luni.”
Pe lângă cele șase rute pe care le operează în prezent Wizz Air Abu Dhabi și celelalte patru care vor fi lansate în următoarele săptămâni, Wizz Air operează în prezent 366 de rute începând cu prima săptămână a lunii mai. Subsidiara Wizz Air din Marea Britanie (W9, Londra Luton) operează încă 16 rute.
Wizz Air operează în prezent 122 de avioane: 65 xx A320-200, 6 x A320-200neo, 34 x A321-200, 16 x A321-200neo și un singur A330-200F. Wizz Air are comenzi pentru 247 de avioane. Wizz Air UK are o flotă de 13 avioane proprii, în timp ce subsidiara Abu Dhabi are patru A321-200neo.
„Peste doi ani, vom avea A321XLR, care adaugă încă o oră și jumătate la autonomia de zbor”, a spus Váradi. „Deci, dacă puneți avionul în Abu Dhabi și trageți o o linie conform autonomiei avionului, veți acoperi cinci miliarde de oameni. Cred că este o oportunitate uimitoare de piață.”
Wizz Air are lichiditate de 1,6 miliarde de euro (1,9 miliarde de dolari), care ar trebui să ajungă aproape trei ani la nivelurile actuale de cheltuieli de numerar, a spus șeful executivului, astfel că nu există planuri de a strânge alte fonduri.