Wizz Air a dat startul experimentului de probă a noii politici a bagajelor şi primele concluzii
Pe 9 iulie, Wizz Air anunţa că va experimenta o nouă politică a bagajelor de cabină în perioada 1 august – 31 august, pe zborurile dintre Katowice (Polonia) şi Londra Luton (Marea Britanie). Vestea nu a fost primită cu mare entuziasm de cititorii Airlines Travel. Nici noi nu avem o poziţie pozitivă despre această politică a bagajelor de cabină. Acest experiment NU se face pe cursele operate din România.
Aşa cum a fost programat, Wizz Air a dat startul experimentului de probă a noii politici a bagajelor, la data stabilită. După 5 zile se trag şi primele concluzii.
Printre pasagerii care au rezervat bilete după anunţul din 9 iulie, 10% au achitat online pe wizzair.com tariful de 10€ pentru bagajul de cabină mai mare. Un număr mai mic de pasageri au ajuns la aeroport fără să fi plătit tariful pentru bagajul de cabină mai mare, fiind nevoiţi să achite pe loc un cost mai mare. Aceştia nu mai aveau ce face. Au plătit din obligaţie mai mult!
Tipul de bagaj de mână | Dimensiune | Greutate maximă | Exemple | Taxă |
Bagaj mic de cabină | Până la 42x32x25cm | 10kg | Geantă de mână, rucsac, geantă de laptop (trebuie să aibă loc sub scaunul din faţă) | GRATUIT |
Bagaj mare de cabină | Mai mare decât bagajul mic de cabină, până la 55x40x20cm | 10kg | Troller
|
10 euro (online)
|
Cei care au achitat opţiunea de bagaj de cabină mai mare au beneficiat de îmbarcare prioritară, în faţa pasagerilor cu bagaje mici şi nu au întâmpinat probleme în depozitarea bagajelor în compartimentele de deasupra scaunelor. De la data începerii acestei perioade de probă, 1 august, nu a fost raportată nici o întârziere ca urmare a descărcării bagajelor de cabină în exces.
Dar hai să vedem avantajele şi dezavantajele. Din punctul meu de vedere, prioritatea la îmbarcare nu este un factor important, cel puţin pentru mine. Avionul nu pleacă până nu s-au îmbarcat toţi pasagerii şi nici nu se vând locuri în picioare. Ştiu că la Wizz Air nu ai loc stabilit la check-in şi atunci poate fi avantajos pentru cei care au preferinţe legate de poziţionarea în avion. Legat de bagajul de cabină, teoretic avioanele au suficient spaţiu ca fiecare pasager să poată transporta la bord un bagaj de dimensiunile 55x40x20cm (dimensiunile standard acreditate). Unele companii acceptă să urci la bord şi cu un bagaj mai mic pe care să-l poţi poziţiona sub scaunul din faţă. Evident că nu toţi pasagerii au bagaje de cabină, în funcţie de destinaţie şi de interese.
Wizz Air este o companie low-cost şi caută să menţină preţurile cât mai jos, dar face acest lucru prin taxarea unor servicii sau eliminarea lor. În urma testului făcut până acum, oficialii Wizz Air au mai tras o concluzie.
Trendul dominant demonstrează faptul că pasagerii preferă să călătorească cu bagaje puţine şi să aducă la bord bagajele mici acceptate gratuit, lucru ce conduce la economii şi la consum mai mic de combustibil.
De aici reiese că pasagerii preferă să călătorească cu bagaje mai mici pentru a nu plăti taxa de 10 EUR şi nu cred că este un trend generalizat. Probabil că alte companii aeriene spun contrariul.
În urma experimentului, Wizz Air are doar de câştigat. Câştigă din taxarea bagajelor mai mari de cabină, sau câştigă prin economisirea de carburant. Bagaje mai mici şi mai uşoare duc la o masă mai mică la decolare şi pe durata zborului, deci economie la carburant.
Am zburat cu Wizz anul asta si nu pot sa zic ca e mare problema la a alege locul unde stai. Nu am avut loc ales sau imbarcare prioritara dar am prins loc bine. Ryanair are doar bagaje de mana mici , pentru orice altceva esti bun de plata. Dar la ce preturi au pe unele rute…parca s-ar merita 🙂