Un membru al unui echipaj de cabină British Airways a fost demis după o acuzaţie de furt
Articol scris de Maria Vasiliu!
Un steward al British Airways a fost demis după ce a fost acuzat de furtul a 23 000 lire, în ciuda eşecurilor de a aduce o plângeri împotriva lui pentru furt. Se presupune că banii au dispăut din servieta unui pasager care zbura la First Class.
Ian McClure, în vârstă de 42 ani, însoţitor de bord timp de optsprezece ani, a fost demis din funcţie. Tribunalul a concluzionat că ancheta personalului intern al British Airways s-a dovedit a fi „părtinitoare şi inadecvată”. Incidentul se presupune ca a avut loc pe un zbor nocturn cu durata de cinci ore şi jumatate, din Nigeria spre Heathrow, Londra, în 10 aprilie 2011.
Pasagerul călătorea la First Class şi avea în servieta personală securizată, pusă în hatrack-ul de deasupra capului, 65 000 lire. Pe parcursul zborului, i-au dispărut 23 00 lire. Cabina First Class era aproape plina, 11 locuri din 14 fiind ocupate.
La cinci zile după acest incident, domnul McClure a fost arestat de poliţie la casa lui din Buckinghamshire. Ofiţerii au descoperit cantităţi impresionante de banconte de 50 lire şi 20 lire cu marcaje similare cu cele aparţinând pasagerului BA. Cu toate acestea, detectivii nu au putut potrivi bancnotele cu cele din servieta pasagerului şi au renunţat la acuzaţii.
Cercetările interne BA s-au încheiat prin concedierea domnului McClure, ignorand rezultatele investigaţiei poliţiei.Decizia este acum contestată la tribunal.
Avocatul acuzatului, dl. Angus Gloag, susţine că ar fi fost imposibil pentru dl McClure „să fi dat o spargere” în compartimentul de bagaje şi să scoată banii din servieta securizată. Să nu uităm că în cabina First Class este tot timpul linişte şi era ocupată aproape în totalitate.
Ar fi putut el să deschidă compartimentul de bagaje fără zgomot, să scoată servieta, să meargă la toaletă cu ea, să scoată banii, să iî ascundă într-un loc numai de el ştiut şi să o pună la loc fără ca cineva să vadă?
„El a petrecut o cantitate semnificativă de timp cu un client nervos de pe locul 4E”, a mai adăugat avocatul apărării.
Harveen Gupta, business managerul zborurilor BA, a luat în serios cazul, decizia finală fiind în favoarea pasagerului. „Explicaţia pe care domnul McClure mi-a oferit-o, cu privire la destinaţia banilor, a fost că aceştia proveneau de la UK Bank Society. Insemnele erau similare cu cele ale clientului companiei. Acest lucru mi s-a părut tare ciudat.”
Dubioasă treabă, mai ales că nimeni nu poate garanta existenţa banilor. Iar noi ne întrebăm: „De ce nu au fost luaţi toţi?”.